Re: Dzwiek Win-OS/2?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 06 Jan 1999 - 18:25:38 MET

Piotr Kuriata wrote:

poniewaz na wiekszosc pytan zostala udzielona odpowiedz, to ja sie
przyczynie
tylko do niektorych :)

> * Kupilem nowy monitor LG 75i Workstudio 15', jak podwyzszyc
> czestotliwosc odswiezania? w systemie monitor ustawiony na "domyslny",
> odswiezanie 60 MHz.

mozesz probowac innych monitorow ktore sa na liscie. ja mam ustawiony
na DDC, to jest taki co sie pyta monitora ile on wytrzyma. i mam dla
1024x768 czestotliwosci od 43 do 85 a dla 800x600 od 56 do 85 :)
nowe monitory maja b.dobrze zrobione DDC. bo te starsze niebardzo.

> * Mam dysk twardy Fujitsu, 1,28 GB. Na dysku pisze: 16 glowic itd,
> natomiast BIOS w autodetect ustawia sobie 36 glowic (LBA) i pracuje
> normalnie. Gdy wpisze 16 glowic recznie (+Auto) Bios i tak przestawi
> na 36 (LBA). Gdy wpisze 16 (+Normal) BIOS nie widzi dysku. Czy to jest
> normalne? i od czego to zalezy?

steruje tym elektronika dysku, a wartosci i tak sa falszywe bo
faktycznie
twoj twardziel ma max. 4ry glowice. tu raczej chodzi o geometrie
logiczna
a nie fizyczna. tyle ze w NORMAL i w LBA te geometrie sa inaczej
liczone.
lepiej ustaw LBA, bo wiele systemow (w tym OS/2) stwarza problemy przy
dostepie
poza 1024 sciezke. chociaz os/2 ma z tym najmniej klopotu.

> * Podczas uruchamiania i pracy Netszkapy 2.0 fiksuja mi kolory tapety
> i calego monitora. Dopiero po wyjsciu z N 2.0 i otwarciu lub
> zamknieciu jakiegos okna wszystko wraca do normy. O co chodzi?

w trybach 256 kolorowych tak juz jest. szkapa pobiera cala wolna pule
kolorow, przez co dla desktopu zostaje 16 predefinoiwanych, ktorych nic
nie moze
zagarnac. wtedy desktop wyglada jak w trybie 16kolorowym. po zamknieciu
szkapy
paleta jest oddawana. coz. jesli masz 1MB ramu na karcie, to poszukaj
jakiejs
z 2MB. chociaz na 1MB da sie ustawic 800x600 64K kolorow, niestety nie
wszystkie sterowniku to supportuja i dla 1MB nie pozwalaja (slyszalem
bardzo
rozne durne tlumaczenia, m.in. od S3).

 | http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\   bezwzglednego
swiatlo