Re: porzadny edytor tekstu ASCII

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 31 Dec 1998 - 00:44:57 MET

On Wed, 30 Dec 1998 07:49:41, bigl_at_cs.tg.com.pl (Leszek Gerwatowski)
wrote:

> A może ktoś dać namiar na tą stronę i może na stronę z opisem jak sobie
> przekompilować edytor?

        Do tego trzeba ściągnąć kompletny pakiet, np. z

http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/apps/editors/epm

        Tyle, że tracisz wówczas opisy po polsku. Coś za coś. Chyba, że ktoś
ma źródła do polskich zasobów. Opis całości jest w epmbbs.txt.

        Tak naprawdę, to przekompilowujesz nie tyle edytor, co jego
konfigurację i zasoby.

> Bo chcę zacząć używać EPM i nic nie wiem. Wiem np.
> że jest jakieś polecenie, które ładuje cały moduł do obsługi HTML ale nie
> pamiętam jakie.

        Ja też nie pamiętam. Ale wiem, jak włączyć podświetlanie składni: w
pliku MYCNF.E trzeba dać:

HTML_KEYWORD_HIGHLIGHTING = 1

        i przekompilować zasoby.

        Jeżeli chodziło Ci o konwertery, o których była mowa, to Warpowisko
chyba już nie istnieje, a strona Przemka Pawełczyka odsyła do Teamu
(zresztą na stary adres), a tam nie udało mi się tego namierzyć. Na
szczęście Przemek podesłał mi te makra, to się nimi pobawię. Może by
to dołączyć do teamu?

> To obrzezaństwo dostaraczane z OS/2 4 nie umie podświetlać HTML-a
> (sprawdziłem otwierając plik napisany w HTML-u o rozszerzeniu .html -
> chyba to powinno wystarczyć?).

        Powinno. A włączyłeś sobie podświetlanie składni? Jest do tego
przycisk; być może trzeba go sobie doinstalować (prawy przycisk na
button barze, potem trafisz). Ale za efekt nie ręczę, bo od paru lat
używam wyłącznie EPM-a z własnoręcznie kompilowanymi zasobami -
głównie zresztą dlatego, że udało mi się kiedyś napisać makro, które w
trakcie pisania automatycznie przełamuje akapit.

        Nota bene, przynajmniej kilka edytorów HTML wygląda, jakby to był
odpowiednio dopakowany EPM. I teraz nie wiem, czy autorzy tylko się
wzorowali na wyglądzie, czy też rzeczywiście w tle jest wołany EPM. ;)

--
Pozdrawiam,
Jan.