Re: uwagi do stron (pure ascii text:)

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 19:19:15 MET

Pawel Walkowski /Hal052/ wrote:
> Kilka uwag odnośnie języka...
[cut]
> takie "potworki językowe" - bo za takie je kiedyś uznawano -
> jak np. "klikać",

nie ma dobrego polskiego odpowiednika, wiec zostalo. chyba
ze wolisz dwumlaski w wydaniu Bieleckiego :) ech .....

> weszły na stałe do naszego języka, to
> dlaczego nie miałoby się tak stać ze "screenami",

ekran.

> "newsami",

wiadomosci

> "bugami" itp?

pluskwy ? nie. lepiej pozostac przy bledach.

> Nie twierdzę, że jestem zwolennikiem "napędów
> dedykowanych", ale dlaczego mamy "walczyć o czystość naszego
> języka" kosztem komunikatywności treści? Przyznaję, gubię się
> trochę w tym temacie...

co do dedykowanych napedow, fakt. ciezkie to. ale slowo napęd
jest powszechnie używane. bardziej trafne byloby określenie
"napęd domyślny".

ja też nie jestem zwolennikiem określeń typu: zapisywacz hermetyczny
krążkowy :)))