Dyski

Autor: Artur Alinowski (alinowski_at_mail.polpager.com)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 13:03:20 MET

Witam wszystkich.
Mam problem z dyskami.
Sytuacja wygląda następująco: w komputerze były dwa dyski
- jeden ATA (master na kontrolerze 0)
- drugi SCSI na zewnętrznym kontrolerze NCR
+ CDROM ATAPI (master na kontrolerze 1).
Oba dyski z HPFSem, widziane z OSa jako C: (ATA) D: (SCSI) i E: (CDROM).
        Wymieniłem dysk ATA na większy, zainstalowałem Boot Managera,
przeniosłem system. Gra i warczy. W związku z tym że zrobiło się mnóstwo
miejsca postanowiłem wykorzystać dysk SCSI na inny system. Przeniosłem
wszystko na ATA wywaliłem driver SCSI i odwołania do dysku D:, na SCSI
zainstalowałem Linuxa.
        I lipa. Boot manager działa jak najbardziej, Linux startuje, ale zdechł
OS. Po zastartowaniu OSa system cały czas próbuje odwołać się do dysku
D:, a ponieważ filesystem jest linuxowy to wywala błąd i wisi. Po
sformatowaniu dysku SCSI na FAT lub HPFS wszystko wraca do normy ale za
to Linuxa już nie ma.
        I tu pytanie: jak zmusić OSa do tego żeby przestał widzieć dysk D:
pomimo że fizycznie w komputerze jest. Tylko bez odłączania SCSI i
ponownej instalacji bo za dużo różnego badziewia się nazbierało, a nie
mam zbytnio chęci na przeprowadzanie "Wielkiego Procesu Instalacji I
Konfiguracji".
Pozdrowienia

--

FROM: Artur Alinowski