Re: OS/2 a NT

Autor: Leszek KUBRAK (infokub_at_pp.com.pl)
Data: Sun 29 Nov 1998 - 09:38:13 MET

On Sat, 28 Nov 1998 23:22:15 +0100 (CET), Jan Sto ek wrote:

> Widzieliście ostatni ComputerWorld? Jest tam - w ramach jakiegoś
>artykułu - wykres udziału i tempa wzrostu SSO, z uwzględnieniem NT
>Server, NetWare, OS/2 Warp Server i uniksów. Nie mam, niestety, numeru
>przy sobie, ale zastanawiałem się, czy to nie jest jakiś kiks, bo dane
>były dość zaskakujące. Wynikało z nich, że Warp Server ma albo wyższy
>albo przynajmniej porównywalny udział do NT Servera (i wyższy od
>NetWare 3 i 4 łącznie). Ma natomiast dużo niższe tempo wzrostu
>(kilkanaście procent - ale to i tak dużo więcej niż ujemne tempo w
>przypadku NWare).

> [...]

Jeżeli to były informacje dotyczące CAŁEGO świata, to jest prawdopodobne.
Należy pamiętać o tym, że jeszcze trzy cztery lata temu
polski model informatyzacji firmy (zarówno małej jak i dużych
przedsiębiorstw państwowych) to sieć PC-tów z serwerem Novell Netware
i aplikacje pisane w Clipperze. A w chwili obecnej jedzie to siłą baaaardzo
dużego rozpędu.
Mnie osobiście udało się przekonać kilku klientów, że WarpServer jest
rozwiązaniem lepszym od Novella, zwłaszcza tam, gdzie liczy się każda
złotówka. W przypadku zastosowania WarpServer First Step wychodzi to
po prostu taniej, natomiast w przypadku WarpServer Advanced koszty systemu
są porównywalne z Netwarem, ale nadal komputer pełniący rolę serwera
może być wykorzystywany do normalnej pracy. Oczywiście w przypadku większych
sieci ten argument się rozmywa, ponieważ koszt dodatkowego komputera rozkłada
się na większą liczbę końcówek w sieci.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-221956
os.Kolorowe 25/5 fax.(0-12)644-57-59