Re: Serwer poczty pod OS/2 ?

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 20:28:59 MET

Jan Stożek wrote:

> A propos a proposa - jak się sendmail OS-owy ma do "dziurawych"
> sendmaili z innych platform? Przyznam, że nie śledzę numeracji wersji,
> ale np. na pl.comp.security polecają dla Linuksa raczej qmaila niż
> sendmaila.

tak prawde mowiac trudno powiedziec, bo chyba nikt tego nie analizuje.
w os/2 nie ma userow, wiec sendmail (czy cokolwiek innego) dziala
jakby bylo zawsze na root. w kazdym razie w zasadzie wystarczy
zablokowac mozliwosc odpalania skryptow, czyli adresow
zaczynajacych nie nie jako user_at_email, lecz |polecenie .

btw. kurcze z czasem nie wyrabiam (a kolejka zadan rosnie).
bede testowal soft do maila, o nazwie weasel. robi to
rownoczesnie za serwer smtp (czyli sendmail) oraz pop.
autor udostepnia ten soft razem ze zrodlami. moge wystawic
na swoim hoscie. btw, autor ten napisal naprawde swietny serwer ftp.
mozna u mnie sobie obejrzec jak to wyglada. nikt nie zgadnie
ktory dysk jest w ktorym katalogu :) to wirtualne drzewo.
dowolna zaglerka uprawnieniami. np. mozna dac prawo ogladania plikow
do dowolnej galezi, bez prawa ich sciagania, ale z prawem uploadu lub
bez niego. prawo kasowania plikow, bez prawa ogladania zawartosci
katalogow. bardzo fajna rzecz. serwer jest dostepny na moim
hoscie (dziala pod tym softem). w pakiecie sa zrodla tego softu!
pisze to jakis australijczyk.

btw. naprawde CIEZKO testowalem ten serwer ftp. bywalo, ze na komputerze
wisialo mi 40 userow, lampka od ethernetu NIE GASLA (ethernet 10),
a ja klepalem jakies smieci w ....... word 2.0c (polski) :)

pakiet do poczty weseal autor ciagle rozwija. nadal go numeruje
jako wersje alpha. niemniej jednak dziala dosyc stabilnie.
bede probowal go zaadaptowac do czytania poczty w trybie off line.