SO50 a polskie znaki - rozwiązanie

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 17:16:27 MET

Hi,

1. Rejstrujemy się w StarDivision za pomocą znaków angielskich:
- zamiast Przemysław Pawełczyk piszemy Przemyslaw Pawelczyk
Niech Was nie zmylą poprawne litery w polach formularza!
- Otrzymamy pierwszy (!) "registration key", który pozwoli jedynie
zainstalować SO50. Za pierwszym razem wpisałem litery ł i nie mogłem
potem programu zainstalować.

2. Po instalacji wybieramy rejestrację.
- W polach formularza zmieniamy Pawelczyk na Pawełczyk itd.
- UWAGA: zamiast ł pojawi się e z daszkiem - OK, OK, OK!!! Wszystko
jest w porządku, zaraz powiem dlaczego.
- po dokonaniu wszelkich podstawień na poprawne litery naciskamy
klawisz OK. Teraz baza danych SO50 ulegnie zmianie na amen.
- Wysyłamy arkusz rejestracyjny. Otrzymamy "registration key" i
"customer number", które "wpiszą" się w aplikację
automatycznie.

3. Uruchamiamy edytor poprzez szablon jakiegoś dokumentu tekstowego.
Albo dowolny szablon tekstowy. Teraz spróbujmy wpisać do dokumentu
poprzez opcję insert pola bazowe Autora, czyli swoje imię i nazwisko,
brane z formularza rejestracyjnego. Pojawią się poprawnie napisane z
polskimi znakami diakrytycznymi. Ufff.

4. Kiedy po raz drugi zarejestrowałem się jako Przemyslaw Pawelczyk,
pola Autora również były pozbawione polskich znaków. Wobec tego
przeszedłem do formularza rejestracyjnego i zmieniłem w nim l na e z
daszkiem (czyli wpisałem z klawiatury ł). Uwaga - w ten sposób
pozbawiamy się dożywotniej licencji, którą należy odnowić. Zresztą
informuje o tym stosowny napis. Ale rejestrując się ponownie wpisujemy
nadany nam już numer użytkownika (customer number). Po chwili, po
wysłaniu (tylko trzeba uruchomić Dialer), otrzymamy z firmy nowy klucz
z tym samym numerem użytkownika.

5. Polskie znaki są, na razie na ekranie. Jak to wygląda gdzie indziej,
np. w poczcie, w dokumentach HTML i bazach danych nie sprawdzałem. Och,
zresztą tej roboty jest od groma. Nie na jeden wieczór.

6. Proszę, by ktoś kto chce się tym bawić, poprowadził listę uwag na
temat tego pakietu i wystawiał na WWW TeamOS/2 Polska. Przyda się jak
cholera.

Pozdrawiam,
Przemysław Pawełczyk

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)         Freelance journalist