Re: OS/2 - pierwsze kroki...

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 06:24:57 MET

JANUSZ KORCZAK### wrote:

> Jestem tu zupełnie nowy ponieważ do tej pory nie interesowałem się OS/2.
> Od dłuższego czasu bawię sie w domu Linuxem i dużo czytam na temat
> systemów operacyjnych. W wielu dokumentacjach pod Linuxa natknąłem się
> na wzmianki o OS/2 i mam wrażenie, że łatwiej przenieść aplikacje z
> Unixa pod OS/2 niż z Wingrozy. W związku z tym mam kilka pytań.
>
> 1. Gdzie można dostać OS/2 i ile to kosztuje (zarówno OS/2 Warp 3.0 jak
> i 4.0)

TCH componenets i jego partnerzy. Kosztuje to 358$, chyba, że jesteś
uczniem, studentem lub pracownikiem naukowym. Wówczas zapłącisz 82$

> 2. Czy jest wersja edukacyjna (chciałbym się trochę pobawić - żadnego
> używania poza domem)

Kiedyś była, ale jest ona bardzo stara. Obecnie ciężko jest dostać ją
zupełnie legalnie. Ale może znajdzie się ktoś, kto Ci pożyczy.

> 3. Gdzie zdobyć książki o OS/2 lub dokumentację Postscript lub Tex

Z tym jest ciężko. Najlepiej z samym systemem. Pomoc w OS/2 jest dość
mocno rozbudowana. Możesz także kupić dodatkowoą dokumentację - zajrzyj
na www.tch.com.pl.

> 4. Czy ktoś jeszcze wspiera ten system (większe firmy software'owe i sam
> IBM)?

Tak, chociaż niemrawo. Ale do dzisiaj wychodzą poprawki, tak samo jak
nowe produkty.

> 5. Ile miejsca na dysku musiałbym przeznaczyć aby poznać go w miarę
> najpełniej

Jakieś 200MB na system, do tego 30-40MB na Swap a ile na aplikacje, to
zależy od Ciebie. U mnie na dysku 500MB wcisnąłem jeszcze kupę softu do
obsługi ietu (poczta, www, ftp)

> 6. Czy jest gdzieś dostępny na CD-ROM

Oczywiście. W tej chwili nie ma co kupować wersji dyskietkowej...

> Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo zobowiązany
>
> Janusz

Proszę bardzo :-)

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 22) 679-18-62