Re: Ramki - od podstaw

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 01:56:38 MET

On Fri, 6 Nov 1998 08:34:31, warpman_at_friko5.onet.pl
(=?iso-8859-2?q?Przemys=B3aw_Pawe=B3czyk?=) wrote:

> On Thu, 5 Nov 1998 22:15:58 +0100 (CET), Lech Wiktor Piotrowski wrote:
>
> (...)
> (ale moze wymysle jakis kompromis :)
>
> Jezu, kolejny dupokrata (czyt. demokrata). WSZYSTKIE kompromisy są
> zgniłe, gdyż nie zadowalają żadnej ze stron! Albo stoisz przy swoim
> zdaniu, albo uznajesz racje innych i je zmieniasz. Kropka. Kurde.

        Przemku, nie unoś się. Jak chcesz mi sprzedać kartofle za 5 zł, a ja
chcę je kupić za 3 i w końcu transakcja dojdzie do skutku za 4, to też
jest kompromis. Gdyby żadnego z nas nie zadowalał, to Ty zostałbyś z
kartoflami, a ja bez obiadu. Notabene, utożsamianie kompromisów z
demokracją jest co najmnej naiwnym uproszczeniem. Lechowa demokracja
objawia się raczej w tym, że w każdej sprawie robi referendum.

        Inna rzecz, że nie bardzo widzę możliwości kompromisu w sprawie
ramek, jeżeli i tak wszyscy zainteresowani używają Navigatora: albo
ramki są, albo ich nie ma. A jeżeli Lechu koniecznie chce robić wersję
ramkową, to ja widzę następującą możliwość:

        1. Te same strony z zawartości (ramka prawa) powinny być używane
zarówno w wersji ramkowej jak i bezramkowej (to się da zrobić, tylko
trzeba się trochę nabiegać...).

        2. Podajesz inny URL podstawowy dla wersji ramkowej i bezramkowej
(np. http://www.caldera.com.pl/teamos2/frames i
http://www.caldera.com.pl/teamos2/noframes :) a jako <NOFRAMES> dajesz
załadowanie tej samej strony, co w ramce zawartości (jako link, bo
reload chyba nie zadziała w takim układzie).

        Nota bene, popatrz na http://www.sigma.com.pl - nie jest to może
arcydzieło sztuki webiarskiej, ale daje się oglądać i z ramkami i bez,
korzystając z tych samych dokumentów (wszystkie dokumenty ładowane w
oknie zawartości mają komplet własnej nawigacji i mogą być wyświetlane
również bezramkowo). A jeżeli podasz odpowiedni URL początkowy, to
również Navigator będzie chodził frameless.

--
Pozdrawiam,
Jan.