OS/2-pytanie

Autor: Boguslaw Mielec (rmmielec_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 28 Oct 1998 - 10:25:52 MET

Witam,

        Tak sie zlozylo (bardzo przykro zreszta...), ze musialem
sie rozstac z moim MacOS-em. No i rozpacz wielka. Moj brat sie cieszy
Macintosh'em a ja mam PC-ta...

        Poniewaz dla mnie najwazniejszy jest jednak SYSTEM a nie sprzet
postanowilem znalezc cos dla mojego PC-tka. Cos co nie byloby
Windows'em (tfu, tfu...) ani '95 ani '98 ani NT.
Sprawdzilem sobie Linuxa. Stabilny, ze mnie przytkalo z wrazenia. Ale
do "klepania" po klawiaturze, to nie mam zamilowania...
Sa wprawdzie x-windowsy, ale to nie to, co system od poczatku zaprojekto-
wany jako system graficzny...

        No i zostal mi OS/2. :-)
Na szczescie. Bo alternatywa jest taka, ze jak OS/2 mi nie podejdzie,
to w rozpacz popadne...

        W zwiazku z tym zwracam sie na grupe o pomoc. Jezeli ktos moze
to bardzo prosze niech przysle mi odpowiedzi na ponizsze pytania.
Jezeli mozna to na adres:

bmielec_at_ar.krakow.pl

1. Bardzo prosze o screenshooty biurka. Chcialbym wiedziec jak to wyglada.
(prosze tylko o konwersje ich na gif'y lub jpg'i bo inaczej mbox mi sie
zapcha)

2. Czy jest to system graficzny od A do Z, czy tez posiada "oblicze"
        tekstowe?

3. Czy programy pisane sa jednolicie? Chodzi mi o wyglad, zachowanie itp.

4. Jak wyglada sprawa polskich liter (wydruki, ekran, klawiatura) ?

5. W MacOS'ie wszystkie rozszerzenia instalowane przez programy umieszczo-
ne sa w teczce "Rozszerzenia", ustawienia programow umieszczone sa w tecz-
ce "Preferencje", a aplikacje kontrolujace wyglad, zachowanie sie i prace
systemu instalowane sa w teczce "Tablice Kontrolne".
Czy jest cos podobnego w OS/2? Jezeli nie to jak rozwiazana jest ta
sprawa?

6.Czy jest jakis dobry edytor tekstu, umozliwiajacy pisanie rownan
matematycznych, chemicznych, symboli itp. ?

7. Czy istnieje jakis dobry edytor programistyczny zajmujacy malo pamieci
a umozliwiajacy edycje plikow nawet kilku megowych, przegladanie
szesnastkowe, zaawansowane "find/replace" ?

8. Czy jest jakis mocny arkusz kalkulacyjny?

9. Czy jest jakis dobry program do grafiki rastrowej (duza liczba
obslugiwanych formatow plikow graficznych)?

10. Czy sa jakies dobre kompilatory C/C++, maszyna wirtualna dla Javy?

11. Jak wyglada uruchamianie aplikacji DOS'owych i Windows'owych bezposre
dnio pod OS/2 ?

12. Czy to jest system logiczny? Chodzi mi o to, ze user wie co sie dzieje
w systemie, wszystko zainstaluje w ten sam sposob?

13. Czy system potrafi wykorzystac mozliwosci np. karty grafiki z
akceleratorem?

14. Jak szybko startuje system? Nie chodzi mi o czas tylko, np. o
porownanie do innych systemow (wiem, ze to zalezy od wielu czynnikow
ale chodzi mi o wrazenia ogolne)

15. Stabilnosc systemu. Mozliwosc usuniecia "padnietej' aplikacji z
pamieci bez restartu systemu.

16. Ile kosztuje najnowsza wersja, gdzie ja mozna kupic, co sie
bardziej oplaca: kupic starsza wersje polska, czy nowa amerykanska?

17. Jakie sa wg. Was zalety OS/2. Jakie wady?

18. Czy do poszczegolnych operacji w systemie mozna przypisac
odgrywanie plikow dzwiekowych?

19. Jak jest z nietypowym sprzetem? Czy mozna znalezc sterowniki?

        To chyba na razie wszystkie pytania o ktorych pamietam...
Przepraszam, ze wyszedl taki dlugi ten post...
Serdecznie pozdrawiam Wszystkich grupowiczow:

Boguslaw "redmac" Mielec

e-mail: bmielec_at_ar.krakow.pl

PS

        Win '95 = MacOS '87