Re: Pomysł kolejny

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Mon 26 Oct 1998 - 13:19:46 MET

On Mon, 26 Oct 1998 10:21:12 +0100 (CET), Piotr Kuriata wrote:

>Ja (Piotr Kuriata) prenumeruje PC Word Computer, napisz co Cie
>interesuje i jak mam to opisywac?
>
>Piotr Kuriata

Chyba się wyrwałem bez przemyślenia. Chciałbym, aby w każdej chwili
dostępna była lista aplikacji zamieszczonych na krążkach CD dołączanych
do krajowych czasopism komputerowych. Jako uzupełnienie widziałem listę
artykułów o OS/2. Takie strony zobowiązałem się tworzyć, aby Lech nie
miał za dużo pracy.

Ale widzę, że listę należałoby poszerzyć o spis wszystkich artykułów,
wszystkich magazynów PC. Np. szukałem informacji o SCSI, wyszedł brak
wiedzy o opcji BIOSu (o wyborze napędu ładującego system), itd. Jak
przeglądam nasze pisma to te informacje są, tylko:

a) rozproszone
b) niepełne
c) dostęp do nich na magazynowych WWW woła o pomstę do Nieba
d) brak funkcji wyszukiwania lub kategorii

A przecież są to informacje przydatne również dla nas.

Jako test - czy ustawienie w BIOSie opcji SCSI spowoduje uruchomienie
systemu DOS z wymiennego napędu MO SCSI, w którym dysk jest
sformatowany jako FAT? Jedyny dysk stały HDD jaki mam to EIDE. Jak
zmusić system do zaglądania napędowi MO "do talerza"?

Wracając do tematu, niestety PCW Komputer nie ma na dyskach aplikacji
do OS/2. Nie ma w nim również artykułów o OS/2. Ale są w nim cenne
informacje związane ze sprzętem, które można wykorzystać także u nas.
Dlatego chyba lepszym wyjściem będzie obrobienie "ichniej" pożal się
Boże, Bazy miesięcznika, publikowanej w niestrawnym formacie, na postać
TXT lub lepiej CSV (TCV). I jeśli Piotrku masz gdzieś pod ręką Windows
to zrób to o czym pisałem i już będziemy do przodu, pomijając redakcję
i Jej niepoważne podejście do użytkowników komputerów PC.

Pozdrawiam,
Przemek

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)    Freelance journalist