Latarką po oczach - WPS i UNIX

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 10:43:44 MET DST

Zmiana tematu z Re: Fwd: Secret Document - Warpman

On Tue, 13 Oct 1998 02:17:13 +0200 (CEST), Jan Sto ek wrote:

> Czasem obiektowość nie wystarcza. W ciągu ostatniego miesiąca miałem
>parokrotnie sytuację, w której najwygodniej by mi było, gdyby dany
>plik mógł leżeć równocześnie w dwu katalogach, a z różnych przyczyn
>korzystanie z WPS nie było optymalnym rozwiązaniem. NIe zapisałem
>sobie tego dokładnie zajęty jakimś obchodzeniem, ale jeżeli Cię to
>szczególnie interesuje, to postaram się na przyszłość zanotować
>szczegóły.

Hi,

Ale to o czym piszesz, to wyjątek, i który sądząc z listu, mógł być
zastosowany. Oczywiście gdy nie zależało Ci na spójności danych w
pliku. W przeciwnym przypadku aż prosi się o Cienie, Aliasy itp.
rzeczy.

Ja nie twierdzę, że WPS jest Panaceum ale i nie uważam, aby *nix w
naszych codziennych zastosowanach miał być lepszy od OS/2. Wręcz
przeciwnie, uważam, że obiektowa powłoka OS/2, nawet ze swoimi
ograniczeniami (patrząc od strony użytkownika - programistą nie
jestem), nota bene nałożonymi przez projektantów systemu, vide wszelkie
biblioteki REXXa spoza IBM, jest lepsza od każdego *nixa. Z jednym,
najważniejszym zastrzeżeniem - OS/2 był tworzony dla ludzi "normalnych"
(jak to już wcześniej napisałem) - ale aby nikogo nie obrazić napiszmy
- dla przeciętnych użytkowników komputerów PC.

Mnie zafascynowała w OS/2 metafora biurka, piszą o niej wszystkie
podręczniki OS/2 na pierwszych stronach. Innych współpraca z sieciami,
jeszcze innych wielosystemowość albo znakomita wielozadaniowość DOSa, a
jeszcze innych (w tym i mnie) różnorodność sposobów otrzymania żądanej
konfiguracji czy wykonania jakiegoś zadania (podobna w swej
różnorodności do *nixa!). Dlatego uważam OS/2 za lepszy od *nixa, a że
nie ma systemu plikowego godnego siebie (tylko czy można pisać o
systemie operacyjnym oddzielnie od jego sytemu plikowego - kolejne
"PIWO bezalkoholowe" :-) )? Cóż, niedługo ma się to zmienić za sprawą
Aurory.

Pozdrawiam,
Warpman

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)    Freelance journalist