XFree and GIMP/2

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 18:07:14 MET DST

Witam,

        Zainstalowałem sobie XFree 3.3.2. Udało mi się go odpalić, tylko mam
jeden problem: po uruchomieniu, cały ekran iksów miga. Natomiast po
przełączeniu się na PM i powrocie do X-ów - już nie miga, przestaje
także migać po przełączeniu trybu graficznego (Alt-Ctl-+ i Alt-Ctl--).
Czy ktoś miał podobny efekt i czy udało się to zwalczyć w jakiś
automagiczny sposób? Mam kartę S3 Trio64V+ i używam serwera X332S3 w
rozdzielczości 1024*768. RAMDAC i zegar są wykrywane automatycznie
podczas startu.

        Drugie pytanie dotyczy GIMP/2, wersji 1.0. Zainstalowałem go sobie
(tzn. rozpakowałem w katalogu iksów) i też trafiłem na problemy. Gimp
podmienia F:\XFree86\lib\shm.dll na swoją, datowaną na sierpień i
prawie trzykrotnie krótszą (5 KB) od oryginalnej (14 KB). NIestety, z
tą biblioteką GIMP nie startuje - wyświetla coś takiego:

DosAllocSharedMem() successful
newseg() successful
shmat() 1 ...
shmat() 2 ...
DosGetSharedMem() successful

** ERROR **: an x io error occurred
F:\XFree86\bin\gimp.exe terminated: sigabrt caught

Process terminated by SIGSEGV

i tu iksy umierają nagłą śmiercią rozdeptanej dżdżownicy.

Natomiast po wgraniu oryginalnej biblioteki GIMP co prawda startuje,
ale nie udało mi się wgrać żadnego pliku (wyświetla okno dialogowe z
komunikatem: plug_in_handle_tile_req: ERROR), zablokowany jest save, a
próba "zdjęcia" zawartości ekranu skończyła się błędem jak powyżej.

        I znowu: czy ktoś miał takie same problemy i je rozwiązał?

        Z góry dziękuję.

--
Pozdrawiam,
Jan.