Re: ISDN i OS/2

Autor: Jan N. Waliszewski (tsystem_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 23 Sep 1998 - 09:20:05 MET DST

Slawek Kos wrote:

> Z grubsza tak ;-)
> Ale:
> 1. Bywa sprzet ISDN ktory sie konfiguruje z PC-ta (TELES). A program
> konfiguracyjny jest np. pod. W95only ;-(

Mam ogólną niechęć do zajmowania się sprzętem dedykowanym wyłącznie dla
konkretnego systemu operacyjnego. Na ogół sprzęt konfigurowany wyłącznie dla
Windows ma utrudnione możliwo¶ci poznania technicznych szczegółów
konfiguracji. W przypadku modemów na szczę¶cie większo¶ć ma charakter
uniwersalny (pominąwszy wspominany tu kiedy¶ USR Winmodem oraz w
zamierzchłych czasach urządzenia z protokołem RPI).

> 2. Ponawiam pytanie: Czy sa potrzebne dodatki/uzupelnienia do
> standardowego Dial-Up'a coby mozna bylo wykorzystac dwa kanaly po
> 64kbps?

W rzeczonych ZyXELach jednoczesną pracę 2 x 64 kbps uzyskuje się za pomocą
odpowiedniego polecenia dialowania (nie mam pod ręką dokumentacji, gdyż
piszę z domu), ale mogę zacytować stosowny akapit póĽniej. Tak więc praca
dwukanałowa przekłada się na odpowiednie polecenia Hayesa. W oprogramowaniu
użytkowym mogą być one zamaskowane jakim¶ menu lub dostępne do edycji w
tekstowym pliku konfiguracyjnym.

Pozdrowienia - Jan Waliszewski

T-SYSTEM,s.c. Jan Waliszewski, Marek Trajdos
Systemy komputerowe - Oprogramowanie - Automatyka przemyslowa
e-mail: tsystem_at_lodz.pdi.net, http://www.t-system.com.pl/
tel/fax. (042) 6336573, (042) 6322232, (0602) 372470