Re: OS2 Warp - Modem Voice 33600

Autor: Dominik Czechowski (domcio_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Sun 16 Aug 1998 - 00:38:34 MET DST

On Sat, 15 Aug 1998, Mariusz Kiełpiński wrote:

> Witam !

> Hmm. A co twoim zdaniem ma zrobić gość któremu system portu
> na modemie WEWNETRZNYM nie widzi ?????

Wszystko zalezy od tego na ktorym porcie skonfigurowany jest modem. OS
domyslnie rozpoznaje tylko COM1 i COM2 (tzn widzi wiecej, ale tylko dla
tych dwoch instaluje obsluge przez com.sys). Jesli wiec modem jest na np
COM4 ("domyslne" ustawienie jesli na COM1 jest mysz) to nalezy go o tym
poinformowac dopisujac w config.sys parametr:
device=dysk:\OS2\BOOT\COM.SYS (4,2e8,3)

Gdzie :

4 - numer portu COM
2e8 - adres portu
3 - przerwanie IRQ

sa to standardowe parametry ustawiane przez BIOS w trakcie bootowania.
Mozesz sprawdzic czy BIOS rzeczywiscie widzi twoj port pod tym adresem
zatrzymujac (przez pause) komputer w czasie wyswietlania zestawienia z
POSTa (o ile twoj komp takowe zestawienie wyswietla). Jesli dobrze pametam
to OS nie lubi ustawiania portow COM1 i COM2 w BIOSie jako Auto (chodzi o
adresy i przerwania), lepiej jest podac w BIOSie standardowe parametry tj:

COM1: port=3F8 IRQ=3
COM2: port=2F8 IRQ=4
COM3: port=3E8 IRQ=3
COM4: port=2E8 IRQ=4

Jak widac COM1 i COM3, tak samo jak 2 i 4 uzywaja tych samych przerwan, co
sprawia, ze nie jest korzystne ustawianie myszki na COM1 i modemu na COM3
bo wtedy przerwania sa wspoldzielone co spowalnia skutecznie prace modemu
a czasem np. uniemozliwia prace myszki lub modemu.

Dobra mam nadzieje ze to choc troszke pomoze.
P.S. aktualne "widzenie" OSa mozesz w kazdej chwili sprawdzic w Menedzerze
urzadzen.

pOSdrawiam

Dominik Czechowski