Re: OS2 Warp - Modem Voice 33600

Autor: Mariusz Kiełpiński (kielpa_at_friko6.onet.pl)
Data: Sat 15 Aug 1998 - 12:28:38 MET DST

Ireneusz Piotr Furdyna wrote:

> Sterowniki sš niepotrzebne, wpisz tylko odpowiednie informacje w ustawieniach
> modemu.
Prawda niestety połowiczna.(Dotyczy właśnie modemów wewnętrznych)
Nie zawsze sterowniki są niepotrzebne. Jeżeli modem da się
podpiąć pod standardowe przerwanie 3 lub 4 dla com1 lub 2
to wszystko w porządku. Jeżeli jednak nie to klops. Problem
w tym ,że na karcie modemu wewnętrznego znajduje się com
tyle że wcale jego adres bazowy nie musi być dostępny dla
systemu (czytaj 3f8,2f8,... itd) i mieć standardowe
przerwanie (3,4). Możliwości jest kilka. Po piersze jeżeli modem
ma jumpery to nalezu ustawić jak najbardziej typowe wartości
adresów i przerwań tzn zastąpić jeden z portów na
płycie głównej lub innych kartach portem na karcie modemu.
Tego poprzedniego nalezy wyłączyć z Biosu lub zmienić
mu adres i przerwanie jeżeli jest na dodatkowej karcie.
W takim przypadku rzeczywiście wystarczy podać łańcuch
inicjujący. Moja uwaga na początek radzę wydać komendę ATZ
DTDP - numer lub coś koło tego.
a dopiero jak to się uda kombinować inne wersje poleceń.
Druga sytuacja modem nie ma jumperów. Duży klopot. Normalnie
właśnie to sterownik wymusza użycie odpowiedniego przerwania
i adresu. Jest to ważne ponieważ w gnieździe ISA każdemu
przerwaniu odpowiada inny styk. Można próbować namierzyć
domyślne przerwania i adresy a następnie zdefiniować
dodatkowy port w systemie za pomocą sterownika com.sys
którego opis znajduję się w systemie.

> SprawdŸ u Zoltrix'a na stronach.
Nie jestem optimistą w tej sprawie swego czasu sporo szukałem i nie
znalazłem. Musiałem się sporo natworzyć.

[...]

Podsumuwując całość z wielu powodów lepszym rozwiązaniem
dla wszystkich innych systemów operacyjnych niż winda
lepszym rozwiązaniem jest kupno lub wymiana modemu na
model zewnetrzny gdzie powyższe problemy nie występują.

Jak jeszcze jakieś wątpliwości poniżej mój adres.

*  Mariusz Kiełpiński -> kielpa_at_friko6.onet.pl  *