Re: Dlaczego OS/2 - znowu

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 05 Aug 1998 - 20:04:55 MET DST

warpman_at_friko5.onet.pl (=?iso-8859-2?q?Przemys=B3aw_Pawe=B3czyk?=) wrote:

>To nie chodziło o ATI tylko o _zasadę_ Z wielu źródeł słyszałem
>(czytałem), że jak się Windziarstwu zaprezentuje Warpa to ciągną potem
>szczeny za tramwajem... Tylko ja już jestem czasem taki bezczelny, że
>chciałbym trochę konkretów. :-)) No więc, o jakie fajerwerki chodzi?
>;-))) Owszem, jeśli kompu jest podłączony do sieci LAN i robi tam za
>trzy woły, OK. Ale kiedy stoi samotnie na biurku i co najwyżej łączy
>się z TP SA to czym można komuś zaimponować? Może jest jakaś reguła?
>
>Przemek

no dobra. pierwsza rzecz. otworz szablony, i pokaz ludziskom jak sie
prosto zaklada nowe katalogi. przeciagasz, a potem zmieniasz nazwe :)
potem pokaz, jak sie rysuje ikony. a potem pokaz jak prosto naniesc
nowa ikone z tego co jest, na wskazany folder. to wszystko nie ma
nic wspolnego z siecia :)

albo jeszcze cos innego. utworz folder na desktopie. otworz go, zmaksymalizuj.
nastepnie wrzuc jakies tlo. odsun na bok, i zrob cienie ze wszystkiego
co jest na desktopie. ja kiedys cos takiego zrobilem, to spytali
ile wybulilem na karte grafiki z akceleratore :))))))))))))))))))))))
bo jakos tak plynnie sie przesuwalo owo okienko :))))))))))))))

tyle na poczatek dla lamerow wystarczy. ale kopiowanie/formatowanie
dyskietek i robienie czegos jeszcze, to naprawde dobry pokaz :)

albo inna rzecz, ktora mozesz pokazac ludziom ktorzy trackuja plyty
do mpegow. wystarczy pod winda zapuscic trackowanie, i poprosic
o przesuniecie okienka na bok. jeden wielki ROTFL :) a os/2 sobie z tego
nic nie robi. jedyny warunek, CD musi byc na innym kanale, niz HDD.
bo IDE samo z siebie nie pozwala na jednoczesne wydawanie rozkazow i odbioru
wynikow do urzadzen, ktore sa na jednym kanale. ale dwa kanaly moga
robic calkowicie niezaleznie. tylko winda o tym nie wie :)

a dla takich fascynatow MP3 mozesz pokazac jeszcze cos. robisz tak.
jedno okno, trackowanie. drugie okno, odgrywanie (bez trzaskow, szok)
utworu przed chwila zgranego. trzecie okno, kompresowanie utworu.
i to wszystko naraz. cuda na patyku nie ? :))))

a z innych rzeczy ? np. wkladasz zwykly CD z danymi, i czymkolwiek
kopiujesz na twardziel (byle by miejsca starczylo). pokazujesz paluchem
ze sie caly czas swieci, czyli pracuje. odpalasz jakis edytor tekstow,
i klepiesz na pale ile popadnie. pokazujesz paluchem, ze lampki od CD nie
gasna,
czyli robi. potem pokazujesz to samo w windzie. albo tekst sie zacina,
albo lampka od CD gasnie. albo jedno i drugie.

albo chocby pokaz jak sie przesuwa jedno okienko pod drugim, bez zmiany
ich kolejnosci :) mozesz tez pokazac, ze jeden typ plikow mozna skojarzyc
z kilkunastoma roznymi powiedzmy przegladaczami. dla przykladu robisz
dwa rozne programy do robienia czegos tam, np. prosty CMD do wyswietlenia
zawartosci pliku tekstowego, ale o rozszerzeniu *.pykadlo .
robisz podobny plik, ale zeby przed wlasciwym tekstem cos wypisal.
tez kojarzysz go z *.pykadlo. dowiazujesz do *.pykadlo takze
edytor tekstu. tworzysz plik pykadlo, i klikasz dwa razy. fajnie,
odpalil sie program. a teraz pokazujesz gosciowi co jest w menu "open"
lub "otworz". zalez od wersji warpa :) kasujesz ktorys obiekt do pykadla,
i jeszcze raz pokazujesz menu "open". cud, zniknela jedna pozycja. i to tak
bez pytania :)
aha. i koniecznie pokaz obsluge cieni :))))))))))))))))))
i skrotow tez ;)))))) i jeszcze mozliwosci konfiguracyjne wyrzutni (ROTFL)
i warpcentera, jak to sie latwo konfiguruje. itp/itd. wystarczy
siasc, i pokazac pare prostych rzeczy. aha. koniecznie musisz powiedziec,
jak powolny masz procesor. u mnie tam sie dziwia, ze na P133 mozna az tyle :)
bo teraz kupuja 200stki, i jakos tak szybkoscia nie grzesza. oczywiscie
pod winda.

no to tyle. sam widzisz ze taki pokazik to prostactwo. nic wspolnego
z siecia, a nawet to cieszy :) a w sieci to mozesz pokazac jak
wydajny jest os/2 jako serwer plikow w majkrofon netfork, a jak
hmm... echmmmmm..... wydajna jest winda. pokaz paluchem na zegarku
ile sie kopiuje jakis plik na jeden, i na drugi.