Re: OS/2 w LAN

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 00:49:41 MET DST

On Tue, 21 Jul 1998 09:35:15, Adam Plaszczyca
<trzypion_at_venus.wis.pk.edu.pl> wrote:

> Golego klienat netware mozna sciagnac od novella...

        AFAIR w przypadku NetWare w wersji >= 4.0 (co do 3.12 nie chcę się
wypowiadać, bo nie używałem), wystarczy go zainstalować, bo jest w
pakiecie. Podobnie jak narzędzia typu command-line w wersji dla OS/2
(instalują się na serwerze w SYS:LOGIN/OS2 i SYS:PUBLIC/OS2, a klient
instaluje _niektóre_ z nich w C:\NETWARE). Warto też na serwerze
zainstalować obsługę długich nazw (HPFS.NAM lub LONG.NAM, w zależności
od wersji NW; notabene obsługa długich nazw w NetWare działa lepiej
niż w OS/2).

        Natomiast trzeba trochę pokombinować, jeżeli potrzebne jest "zgranie"
literek dysków sieciowych w DOS i NW oraz popoprawiać skrypty (AFAIR w
przypadku NW 3.xx pod OS-em wykonywany jest _wyłącznie_
SYS:MAIL\<USERID>\LOGIN.OS2, w przypadku NW4 skrypty wykonywane są w
sposób standardowy, a części zależne od systemu można sobie rozdzielić
w skrypcie stosując odpowiednie instrukcje warunkowe.

Pozdrawiam,

Jan.

PS. Mój adres: nowhere = Polbox.