Re: Czy warto Warp?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Thu 09 Jul 1998 - 21:37:17 MET DST

On Wed, 8 Jul 1998 23:51:31, jkowal_at_um.szczecin.pl (Jurek Kowalski)
wrote:

> A widziales kiedys, jak latwo czasem wejsc z uprawneiniami roota na
> linuxa? :-/

        Widziałem. Np. jak działałłem coś przez sudo i przebutowałem
komptuer, to po wstaniu czasem pozwolił uruchomić sudo bez pytania o
hasło.

> Nie slyszalem i nie znalazlem, a jestem tym zywotnie zainteresowany od
> dawna,
> jak sie wlamac na OSa.

        No... proszę. ...

> Jesli zapomnimy o remote exploitach to
> bezpieczenstwo unixa opiera sie na jednym hasle roota,
> (czasem wstepnie musisz sie zalogowac na zwyklego usera,
> to wtedy dwa hasla :-).

        Zgadza się. Muszę przyznań, że NetWare (przynajmniej 4.xx, bo w 3.xx
była podobna zasada co w juniksie) jest trochę lepiej zabezpieczony.
No i ma C2. ;)

Pozdrawiam,

Jan.

PS. Mój adres: nowhere = Polbox.