Re: obsluga CD w skryptach

Autor: Jan Stožek (never.ending.story_at_gov.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 03:47:53 MET DST

On 29 Jun 1998 11:46:13 GMT, Grzegorz Szysz/lo wrote:

> szukam dwoch prostych rzeczy
>
> 1.programu, ktory by stwierdzil czy naped jest ready, czy nie jest.
> normalnie jakakolwiek proba dostepu, jesli nie mam wlozonej plyty,
> konczy sie wyrzuceniem okna na ktore recznie trzeba odpowiedziec.
> a mi chodzi zeby kod bledu byl zwrocony od razu do skryptu

        Jeżeli chcesz pisać dla siebie albo dla środowiska będącego pod Twoją
kontrolą (a nie np. na "rynek otwarty") to polecam 4OS2 firmy JP Software
(shareware). Jest to procesor poleceń używany zamiast albo oprócz CMD. Poza
wieloma innymi rzeczami ma również testy urządzeń:

iff %_at_ready[i:] == 0 Then
  text

        nie ma krążka w napędzie

  endtext
else
    copy i:\* c:\* /u
endiff

> 2.programu, ktory by potrafil zrobic eject/close , oraz lock/unlock cdromu.
> mam taki programik, ale pod DoZ . wolalbym jakis os/2 native.

        hobbes lub mirror: ./util/diskutil/cdrom.zip

        Zawiera źródełko w C. Co prawda nie potrafi odblokować napędu
(zablokować chyba też nie), ale o ile pamiętam, udało mi się go nauczyć, choć
na c się prawie nie znam. Jeżeli nie chce Ci się w to bawić, to mogę Ci
podesłać na priva.

Pozdrawiam,

(js).