obsluga CD w skryptach

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 29 Jun 1998 - 13:46:13 MET DST

czesc.

szukam dwoch prostych rzeczy

1.programu, ktory by stwierdzil czy naped jest ready, czy nie jest.
   normalnie jakakolwiek proba dostepu, jesli nie mam wlozonej plyty,
   konczy sie wyrzuceniem okna na ktore recznie trzeba odpowiedziec.
   a mi chodzi zeby kod bledu byl zwrocony od razu do skryptu
2.programu, ktory by potrafil zrobic eject/close , oraz lock/unlock cdromu.
   mam taki programik, ale pod DoZ . wolalbym jakis os/2 native.

na koniec jak zwykle. help! pomocy! hilfe!!! itp :)