Re: os2i6x86?

Autor: Dominik Czechowski (domcio_at_ibm.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 16:00:00 MET DST

On Sun, 26 Apr 1998, Star Rider wrote:

> CZy ktoś wie dlaczego nie mogę zainstalowac OS-a na innym procesorze niż
> INTEL-a? Próbowałem na AMD i CYRIX. Na kilku różnych wersjach na trzech
> płytach głównych. Ani wersja 3 ani Merli, nie chce się zainstalować.
> Wykłada się już przy instalacji z dyskietek. Prosba tez o polecenie
> jakiejś dobrej literatury jeżeli takowa wyszła po polsku na temat
> Merlina.
> Z góry
> dzięki.
> P.S. Jeżeli można to od razu na mój e-mail (lub również).

Osobiscie instalowalem OS/2 (wersje 3 i 4) na kilkunastu komputerach z
Cyrix'ami (od 6x86l166 do 6x86MX 233) i NIGDY nie mialem problemow,
zarowno przy instalacji, jak i w czsie uzywania. Wrecz przeciwnie :

 OS/2 Warp dziala ZNACZNIE lepiej np. na 6x86l 200 niz na Pentium 233 !!!!

(oczywiscie w programach, ktore nie naduzywaja koprocesora :) )

Tajemnica do sukcesu jest dobra plyta glowna (dobra tzn. obslugujaca
odpowiednia czestotliwosc magistrali (np. 75 MHz dla 6x86 200). Mowiac
"dobra" wcale nie mam na mysli drogiej. Z doswiadczenia wiem ze plyty
oparte na chipach Intela (poza Asusem, GigaBytem i A-bitem) sa do d...
Osobiscie uzywam najtanszych (chyba) plyt Aristo na chipsetach VX Pro, TX
Pro, TX Pro 2, VIA. Pracuja do 83 MHz, a juz chyba sa modele na 100MHz.

P.S. Przy 75 MHz lepiej nie uzywac pamieci EDO, chyba ze NAPRAWDE dobrych.

pOSdrawiam

-=-
Dominik Czechowski
AGH University Cracow Poland