Re: Problem z dyskiem...

Autor: Jan Stožek (jasio_at_SPAM.polbox.pl)
Data: Tue 24 Mar 1998 - 01:19:04 MET

On 23 Mar 1998 09:06:54 +0100, Mirek Nowakowski wrote:

:>On Sun, 22 Mar 1998, Jan Stožek wrote:
:>
:>> Przepraszam za off-topic, ale natrafiłem na następujący problem. Mam płytę główną
:>> Atrendu z BIOS-em Awarda i dwukanałowym kontrolerem IDE na płycie głównej. Na kanale
:>> pierwszym mam dysk twardy (Western Digital WDC AC22500L) i CD-ROM (Philips PCA 243
:>> CD/M2). BIOS mam ustawiony na autodetekcję urządzeń w czasie POST-u i w tej konfiguracji
:>> działa. Postanowiłem jednak przenieść CD-ROM na drugi kanał. Efekt: Dysk twardy nie został
:>> wykryty, natomiast CD-ROM pojawił się poprawnie.
:>
:>[CIACH]
:>
:>A czy ten dysk nie ma przypadkiem innej zworkologii dla trybow MASTER i
:>SINGLE?

        Może i ma, nie zdążyłem sprawdzić, bo w każdą wolną chwilę mój komputer jest zajęty
przez małżonkę. :) Ale ciekawe jest, że jak CD-ROM jest na drugim kanale, to to dyskowi
przeszkadza się objawić, a jak go tam nie ma, do za to dysk jest. Takiego przypadku chyba
wyższa teoria zworkologii nie przewiduje. :)

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl