Re: SSH

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_micros.micros.com.pl)
Data: Tue 17 Mar 1998 - 09:54:08 MET

Andrzej J. Piotrowski <A_J_P_at_it.com.pl> napisał(a)
>'>'Dzieki, ciagne, chociaz za bardzo nie wiem, co to SSH jest :) (wiem, ze bede musial
>'>'uzywac) :)))

Taki telnet, tylko że połączenie jest szyfrowane. Generalnie jak sie
chcesz polaczyc ze zdalnym hostem piszesz: ssh -l <twoj_login> <host>,
czyli na przyklad chcac połączyć się z hostem micros.micros.com.pl gdzie
moje konto ma login trzypion piszę:
ssh -l trzypion micros.micros.com.pl

Jezeli jestes ciekawy co sie dzieje na lini dodaj -v (verbose) a jak masz
cienkie lacze (niska przepustowosc) dodaj -C (kompresja). Jezeli chcesz
nie podawac hasla, to musisz wygenerowac klucze RSA. W razie czego sluze
pomoca, bo to juz przerabialem. Nie zapomnij ustawic zmiennych systemowych
(szczegolnie HOME jest wazne). Jezeli nie wiesz czegos mozesz smialo pytac
wszelkich unixowcow - jest to bardzo dobry port ze wszystkimi
mozliwosciami unixowego ssh.

P.S. ssh - Secure SHell (rsh - Remote SHell - to samo, ale nie kodowane).

>'>'Lech Wiktor Piotrowski
>'>'OS / 2 = Win ^ 95
hm... nie zgodze sie.. WIN<1 imho.....

--