Re: Czy warto kupic OS/2 ? Pomocy!

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 11:55:00 MET

On Fri, 13 Mar 1998, Nifhelm wrote:

> Witam.
>
> Wlasnie planuje instalacje na moim komputerze systemu OS/2. W
> zwišzku z czym postanowilem zasiegnac opinii osob ktore juz z niego
> kozystaja i wiedza czym to pachnie. Dlatego wysyłam tutaj ten list.
> Mam pare pytan:
> 1. Czy oplaca sie instalowac najnowsza wersje, czy lepiej
> wczesniejsza?

Kwestia gustu. W domu uzywam wersji 3 na uczelni 4 i trudno powiedziec
ktora lepsza. Osobiscie preferuje 3, problem tylko taki, ze niektore
nowe aplikacje wymagaja 4, a przynajmniej tak twierdza ich readme.

> 2. Ile miejsca na dysku zjada taka instalacja?

Warp 3 surowy cos ok. 40 MB, (o ilie pamietam) ale mozna oczywiscie zrobic
instalacje 10 MB i 80 MB

Warp 4 od 100 do 200 M w zaleznosci co zainstalujesz. Moja 4ka zajmuje
ok 180.

> 3. Jak wspolpracuje z Windows 95 (98) :-\ ,slyszalem, ze OS uruchamia
> go pod wlasna kontrola ?

Nic z tego. windos95/98 pod warpem nie dziala.
Jest jednak pewne swiatelko w tunelu, patrz:
http://www.io.com/~timur/win32os2.html

> 4. Jak wspolpracuje z programami pod DOS i Win 3.x ?

W wielu przypadkach lepiej niz win9x, pod warunkiem, ze aplikacja win
nie wymaga biblioteki win32s w wersji >= 1.3

> 5. Czy po wyjsciu (przy restarcie komputera) w tryb DOSa calkowicie
> oddaje mu kontrole, czy tylko go emuluje.

???
Po restarcie mozesz miec multiboota albo dualboota i wowczas masz
czystego dosa czy windosa. Ale z reguly sesje dos pod osem pracuja
na tyle dobrze, ze nie jest to konieczne.

> 6. Co ze sterownikami szczegolnie dla kart graficznych i muzycznych.

Czasami bywaja problemy, ale najczesciej przy odrobinie pracy i poszukiwan
da sie cos znalezc. Nie ma problemow z cirrusami 54xx. Uzywam rowniez
bez wiekszych problemow S3Trio64V+
Co do innych kart graf. to moze inni sie wypowiedza.

Co do kart dzwiekowych, to odpowiedzi szukaj na ponizszych stronach:

http://www.users.fast.net/~rodsmith/sound.html
http://www.io.com/~timur/crystalos2.html

> 7. Co ze wspolpraca z CD-ROM, slyszalem, ze moze miec z nim problemy.
> Ja osobiscie uzywam dosyc starego ( 2x ) jeszcze z wlasna
> karta-sterownikiem, i obawiam sie czy go rozpozna.

Nie mam pojecia. Wiekszosc CDROMow z ktorymi mialem do czynienia dalo
sie w koncu zmusic do wspolpracy, ale nie byly one specjalnie egzotyczne.
Jesli chodzi o Twoj model to szukaj odpowiedzi w IBM albo na stronach
producenta tego CDROMu

> 8. Jakie ma wymagania do w miare komfortowej pracy?

W domu pracuje na 486DX2 66 32MB ramu Warp 3 FP 32 i dziala znakomicie.
Moze byc rowniez 24 ramu a od biedy 16 (nie zalecane). Oczywiscie mozna
mniej, podobno nawet 4 :) ale trudno wtedy mowic o komforcie pracy.
Zalezy co bedziesz robil.

Co do Warpa 4 to najlepiej 32 ramu a od biedy 24.

Acha, FP to jest FixPak. Na warpa 3 najlepiej dac FP32,
a na Warpa 4 FP5.

pOSdrawiam
Marek
                                                   Marek Wojciechowski