Re: Czy warto kupic OS/2 ? Pomocy!

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_calder.com.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 11:25:02 MET

Nifhelm wrote:

> Witam.
>
> Wlasnie planuje instalacje na moim komputerze systemu OS/2. W
> zwišzku z czym postanowilem zasiegnac opinii osob ktore juz z niego
> kozystaja i wiedza czym to pachnie. Dlatego wysyłam tutaj ten list.
> Mam pare pytan:
> 1. Czy oplaca sie instalowac najnowsza wersje, czy lepiej
> wczesniejsza?
W zasadzie bez różnicy.. v.4 ma łądniejszy wygląd, v.3 jest toporna, ale
za to stabilniejsza i ma mniejsze wymagania.

> 2. Ile miejsca na dysku zjada taka instalacja?
Różnie. Od jednej dyskietki to 300 MB zależnie co wybierzesz.
Przeciętnie około 100MB

> 3. Jak wspolpracuje z Windows 95 (98) :-\ ,slyszalem, ze OS uruchamia
> go pod wlasna kontrola ?
Nie win 95, tylko win 3.x. Są próby przerabiania programów, ale na razie
za wcześnie na ocenianie efektów.
> 4. Jak wspolpracuje z programami pod DOS i Win 3.x ?
Doskonale
> 5. Czy po wyjsciu (przy restarcie komputera) w tryb DOSa calkowicie
> oddaje mu kontrole, czy tylko go emuluje.
Tak. Możesz mieć nawet kilka systemów na kilku partycjach. Na przykład
dos, OS/2, win95, NT i linuxa razem. Poza tym możesz mieć DOS i OS/2 na
tej samej partycji. OS/2 może startować z partycji rozszerzonej.

> 6. Co ze sterownikami szczegolnie dla kart graficznych i muzycznych.
Dostępne.
> 7. Co ze wspolpraca z CD-ROM, slyszalem, ze moze miec z nim problemy.
Można, ale jeżeli CD-rom jest zgodny z normami ATAPI nie powinieneś mieć
problemów.

> Ja osobiscie uzywam dosyc starego ( 2x ) jeszcze z wlasna
> karta-sterownikiem, i obawiam sie czy go rozpozna.
W razie czego możesz zawsze (pod dos-em) zrobić dyskietki startowe z
płyty i zainstalować z dyskietek.

> 8. Jakie ma wymagania do w miare komfortowej pracy?
16 MB RAM, procek 486 DX 66MHz i jakiesz 30MB wolnego miejsca na dysku
na swap file

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910