Re: Programy w Clipperze

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_calder.com.pl)
Data: Wed 25 Feb 1998 - 10:39:10 MET

Andrzej Bogusz wrote:

> Jan Stožek <jasio_at_polbox.pl> wrote:
> :> A próbowałeś IDLE_SENSITIVITY=1? Zwykle pomaga w takich wypadkach, a jeżeli
> :>zadziała, to można doświadczalnie dać nieco więcej.
> Probowalem. Nic nie pomaga.
>
> :>Jest też taki program na ftp://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/dev/dos:
>
> :>slice.zip 5417 1995/01/30 Give up time slices from DOS progs, w/TASM source
>
> :> Ale uprzedzam, że go nie sprawdzałem, choć w swoim czasie próbowałem czegoś
> :>podobnego pod DesqView i pomogło.
>
> Sprawdze to. Dzieki.
>
> Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale IDE Borland Pascala tez wywoluje
> [...]

Problem w tym, że OS/2 rozpoznaje czy program dosowy pracuje, czy też
odpoczywa po częstotliwości używania funkcji systemowych. Clipper ma
bardzo niemiłą metodę odpytywania klawiatury. Zamiast użyć funkcji
'wczytaj klawisz' w której system czeka na znak (a co za tym idzie
program może spać), testuje czy naciśnięty został jakikolwiek klawisz w
pętli i dopiero w momencie naciśnięcia przechodzi dalej. A podczas
sprawdzania wywołuje funkcję systemową i ogłupia OS/2.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910