Re: klopoty Virge DX

Autor: Andrzej Bogusz (anbo_at_skierka.adm.uni.wroc.pl)
Data: Mon 23 Feb 1998 - 09:55:12 MET

Jan Stožek <jasio_at_polbox.pl> wrote:
:> A jak to wygląda w Merlinie? Mam okazję zanabyć komputer z VIRGE (jeszcze nie wiem,
:>który model) na dość korzystnych warunkach...

Mialem 2 typy kart z procesorem 86C325 (Virge), 86C375 (Virge DX)
i testowalem na nich Warp 3 UK, Warp 3 PL, Warp 4 PL. Sterowniki
prosto z S3, najnowsze i starsze. Obie karty dzialaly tak samo
tzn.:
- w polskich wersjach Warp'a brak polskich liter w menu, helpach
  (w DOS i OS/2 window byly)
- w 800x600 24 bity w oknie DOS pojawialy sie pionowe paski od
  kursora do konca okna
- w telnecie PM zle wyswietlaly sie ramki (Midnight Commander),
  w Tin'ie tez mialem problemy
- w oknie DOS w "nietypowych" rozdzielczosciach np. 94x34 znakow
  w edytorze Multi-Edit robila sie mieszanka roznych wierszy
  tekstu po przewijaniu, zmianie strony itp.
  (Ten sam efekt pojawil sie z karta ATI po zainstalowaniu
  FP 2 PL - szybko go odinstalowalem)

Kolejne wydania sterownikow z S3 (3 generacje) dokladnie nic nie
zmienialy.

Teraz mam ATI Mach 64 VT i uzywam Warp 4 PL. Zaden z tych problemow
nie wystepuje. Jedyne co bardziej mi odpowiadalo w S3 w stosunku
do ATI to wybor czestotliwosci odswiezania pionowego. W S3 bylo
to w Konfiguracja systemu/System/Monitor, a w ATI tylko w czasie
instalacji sterownika z CD-ROMu i nie mozna tego juz zmienic bez
reinstalacji.

To tyle. Goraco nie polecam kart z S3 Virge.

Andrzej Bogusz (anbo_at_adm.uni.wroc.pl)