Co to jest MAJM (by³o: Problem z portem szeregowym)

Autor: rafamiga_at_bofh.org.pl
Data: Sat 07 Feb 1998 - 13:30:54 MET

* (PL.COMP.OS.OS2, Fri Feb 06 1998) Jan Sto¿ek -> All:

        [dyskusja OFF TOPIC]

> Nie s³ysza³em, ¿eby sendmail zosta³ by³ og³oszony wzorcem formatu
> emailu... zawsze mi siê wydawa³o, ¿e za tym stoj± jakie¶ RFC, a nie

        Ba, nawet sendmail do newsów ma siê tak jak helikopter do lotów
nadd¼wiêkowych.

        Ale faktem jest, ¿e sendmaila jest w sieci mnóstfo. I jest to standard
de facto. Choæ mo¿na mówiæ tylko o ew. rozszerzeniach sendmaila wzglêdem
SMTP/ESMTP, np. ETRN [ale i tak definiuje to odpowiedni RFC].

> W MIME przede wszystkim jest majmheder z nie¶miertelnym "Content-type".
> Je¿eli jest "Content-type" - nawet, je¶li jest warto¶ci± jest "text/plain"
> - to ca³y nag³ówek _musi_ byæ zgodny ze specyfikacj± MIME. Chyba, ¿e mamy
> do czynienia z czym¶ majmopodobnym, ale wówczas trudno oczekiwaæ, ¿eby soft
> z tym dzia³a³ prawid³owo: wynik jest nieokre¶lony, podobnie jak w wypadku
> przesy³ania plain 8bit przez SMTP. To, ¿e z niektórymi programami to siê

        To tak jak w Fido brak kludge ^aCHRS:...

> udaje, nie zmienia faktu, ¿e jest to nieprawid³owe. Nawet, gdyby

        Owszem. Ale komu to przeszkadza? Inaczej zadam pytanie: dlaczego z
powodu tego, ¿e jeden program tego nie maca, a dla innych jest to do
prze³kniêcia mia³bym nagle rezygnowaæ z 8bit?... Ju¿ wystarczy mi mêczarni jak
piszê do jednej dziewczyny, której k³opot sprawia czytanie polskich wê¿yków na
terminalu bez plliter... 8^)

        Zreszt± to i tak wina hamerykanów, bo oni 8bit nie maj± i mieæ nie
bêd±. Oni w ogóle s± jacy¶ tacy 7-bitowi [vide ISDN 56k... czy T1...].

> Twoje listy maj± "Content-type" - a wiêc przynajmniej majma udaj±. To,
> ¿e maj± "Content-Transfer-Encoding: 8bit" a nie "quoted-printable" w
> niczym nie zmniejsza ich majmowato¶ci.

        A MO¯E NIE POWINNY MIE•?! Plain hard core 8 bit letter?

> nieprawid³owe albo ich operatorów systemów. £±cznie z bramk±
> Fido-Usenet. Za to ze szczególnym uwzglêdnieniem producentów wadliwego
> oprogramowania.

        Spoko, jak musi to zlartujê bramkopa.

> (a nawet trzeba) zbêckowaæ producentów oprogramowania wadliwie pracuj±cego
> _bez_ tej informacji, czyli w szczególno¶ci SouthSide Software, producentów
> PMMail i PMINews

        Lartowanie ich zostawiam Tobie. 8^)

> To chyba wyczerpuje listê potencjalnie bêckowanych. ;)

        A tak w ogóle to i tak edlin by³ najlepszy... 8^)

rafal wiosna * BOFH * Linux * OS/2 v4 * "Za³oga windy pozdrawia oczekuj±cych!"