Re: Pomozcie ! Pomozecie ?

Autor: Jan Stožek (jasio_at_polbox.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 01:10:25 MET

On Thu, 15 Jan 1998 22:11:15 +0100, Piotr Nastały wrote:

:>> Masz connect, czy nie?
:>> Jezeli nie, to chyba musisz zdobyc Internet Access kit... :(
:>> Lech Wiktor Piotrowski
:>> OS / 2 = Win ^ 95
:>> ICQ#: 6554016
:>Mam !!Internet Connetc z BonusPaca, ale jak wspomnialem
:>nie moge uzyskac(opcja jest nie dostepna) polonczenia PPP
:>Hmmm, co to jest Internet Access kit (nazwe rozumiem)
:>i z kad go wziasc ?

Internet Connection to jest to samo, co Internet Access Kit. Wersja dodawana do WARP 3
rzeczywiscie umie tylko SLIP, a nie umie PPP, natomiast wersja z WARP CONNECT i WARP 4 -
umie obydwa. Wydaje mi sie - aczkolwiek nie jestem na 100% pewien - ze PPP zostalo dodane w kt˘ryms
fikspaku.

Aha - nie daj sie nabrac na dodatkowe dialery. Te, kt˘re widzialem - wzorem wbudowanego -
byly tak naprawde graficznymi programami do konfigurowania i odpalania znakowych
program˘w polaczeniowych zawartych w systemie (SLATTACH.EXE i PPP lub SLIP). Poniewaz w
WARP3 w og˘le nie ma drivera PPP, zaden szerwerowy dialer mu nie pomoze, chyba, zeby
przypadkiem mial komplet driver˘w.

Z oryginalnego listu:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

>-i pytanko: jak sie polonczyc z prowiderem z warpa,
>chodzi o to ze w Bonuspaku jest IC ale daje on
>mozliwosc lonczenia sie jedynie w SLIP a mi biega o PPP
>nie mam ani przypisanego ip ani innych tagich glupot
>ja dysponuje tylko DNSami nazwa hosta i domena...

PPP pobiera tymczasowy adres IP oraz adres providera podczas polaczenia. SLIP - nie, ale
mozna go tak oprogramowac, zeby przeczytal komunikat wystawiony przez providera (zawiera
wszystkie potrzebne informacje) tuz przed odpaleniem protokolu. To co musisz skonfigurowac na
sztywno, to adres IP serwera DNS (u Twojego providera lub jakikolwiek "dobrze
poinformowany"), nazwe domeny Twojego providera, tzw. MTU (dla PPP - 1500, dla SLIP - nie
pamietam, chyba 1005) oraz kompresje nagl˘wk˘w (zwykle ma byc wlaczona).

Pozdrawiam serdecznie,

(js).

mailto:jasio_at_polbox.pl