Re: Zmieniacz CD Nec4x4 i literki dla CD vs OS/2

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 16:43:57 MET

Hej

Grzegorz Szyszl/o wrote:

> Grzegorz GRYC <XgYgZ_at_robobat.com> wrote:
-=[Ciach]=-

> to zalezy od kolejnosci ladowania sterownikow BASEDEV .
> istotne jest to, ze kolejnosc dyskow zalezy od kolejnosci ladowania.
> tyle ze najpierw litery sa zajmowane przez kolejne widoczne partycje
> MASTER (po jednej na kazdy dysk), a dopiero potem kolejno
> od pierwszego dysku partycje LOGICAL.
W sumie takie zachowanie to jest standard wszedzie oprócz Unixów, gdzie
pojecie "literka dysku" nie istnieje by design...

> uwazam to za straszna za przeproszeniem upierdliwosc ze strony os/2 ,
> gdyz zmusza mnie to do instalacji wylacznie partycji LOGICAL
> na pozostalych dyskach. wiem ze jest jakis driver do ext2fs ktory
> to zalatwia, ale on przy okazji sprawia kilka innych problemow.
Rzeczywiscie :-(
No coz, jest to jedna z niewielu rzeczy, które NT maja zrobione lepiej,
ale bynajmniej nie sa idealne.
W zasadzie mozna tam zmienic literke wszystkiego z wyjatkiem dysków
wymienialnych, które zawsze wiedza lepiej i wchodza nieproszone na
pierwsza wolna literke (miedzy innymi wlasnie dlatego mój Zip jest
zewnetrzny, bo wewnetrzny miewa tendencje do stopniowego zblizania sie
do literki C: przy repartycjonowaniu, naprawic to mozna tylko ze
srubokretem tzn. odlaczajac tasme)
Oczywiscie zmiana literki partycji systemowej daje efekt wiadomy, ale
próba zmiany literki C: to dopiero jaja ;-)
Procedur obslugi tych wyjatków nie ma ...
By design ???
Zdrówkot
GG

--