Zmieniacz CD Nec4x4 i literki dla CD vs OS/2

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Thu 08 Jan 1998 - 10:50:05 MET

Witam

Jednym z moich domowych komputerów jest 486 traktowany jako maly serwer
CD z rezydentnymi slownikami, na drugim kanale IDE jest CD Nec 6x jako
master i wspomniany zmieniacz 4x4 (slave).

Zamierzam ponownie zainstalowac tam Merlina (US), ale bede mial do
rozwiazania nastepujacy problem, z uwagi na który owego Merlina rok temu
wywalilem, bo nie mialem dosyc czasu, zeby sie z nim walczyc :-(

Problem jest taki :
Przy otwieraniu z belki menu Drives OS/2 przeglada wszystkie wlozone do
zmieniacza CD, co przy 4 dyskach daje okolo 40 sekund czekania, podobnie
zachowuja sie wszystkie okna z dyskami.
W zasadzie uniemozliwia to jakakolwiek rozsadna prace.

W Win 95/NT rozwiazalem to w sposób nastepujacy :
Za pomoca nakladki TweakUI zablokowalem wyswietlanie 3 z 4 literek
dysków zmieniacza (mozna to tez zrobi bezposrednio w registry, ale
jestem leniuchem), chodzi jak burza, "niewidoczne" literki sa widoczne z
prompta w trybie tekstowym, co mi najzupelniej wystarcza, bo i tak nie
uzywam tych CD do przegladania czegokolwiek (i tak 90% operacji robie z
prompta, a nie z okienek).
Oczywiscie przeglada wszystkie przy starcie, ale robi to tylko raz.

I przy okazji :
W tym samym komputerze mam od niedawna zewnetrznego Zipa SCSI, który
_BYWA_ wlaczany.
Nigdy nie chodzil pod OS/2, wiec pytanie uprzedza fakty ;-)
Czy jest sposób, by zarezerwowac dla niego literke dysku (w moim
przypadku H:) przed CD-romami, tzn. czy jest sposób na wymuszenie
mapowania CD od zadanej litery (czyli tutaj od I:) ?
Takie mapowanie byloby dla mnie niezmiernie wygodne ze wzgledu na
sposób, w który NT wstawia literki dla dysków wymiennych (pierwsza
wolna po dyskach twardych, ale zawsze _PRZED_ literkami CD).
Chodzi o ustawianie zawsze tych samych polaczen sieciowych niezaleznie
od uruchomionego systemu operacyjnego.

Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie :-)

pOSdrowienia
GG

--
Grzegorz GRYC