Re: OS/2, TEX (Latex2e i Latex209) i sprawa Polska

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_alf.ifj.edu.pl)
Data: Fri 21 Nov 1997 - 15:14:22 MET

On Fri, 21 Nov 1997 14:21:31 +0100 (CET), Jacek Poszytek wrote:

>Witam
>
>Zainstalowalem sobie Tex-a (pakiet z ICM-u) i mam problem z
>doinstalowaniem obslugi polskiego jezyka. Zciagnalem Mex-a
>i probowalem utworzyc format znajdujacymi sie w nim plikami
>zgodnie i instrukcja. Przegralem pliki i uruchomilem jeden z
>*.bat (gl-mex) ale zglosil blad ze nie moze czegos tam znalesc,
>doszedlem, ze odpalala sie sesja DOS w ktorej nie ma
>ustawionych odpowiednich zmiennych systemowych.
>Zmienilem wiec im nazwe na *.cmd, teraz odpalaja sie w
>sesji OS/2, ktore maja odpowiednie zmienne systemowe ale
> [...]

        A na ktorym dysku? Czy ustawiles zmienna EMTEXDIR
(set emtexdir=x:\emtex) ? Poza tym, wypadaloby wygenerowac
same fonty (bo .TFM to sa tylko ich "metryki") - a do tego
sluza pliki g*pl.mfj (mfjob g???pl.mfj m=lj albo cos w tym
stylu). Ale to nie jest takie proste:

        O ile dobrze pamietam, nalezy w plikach g???pl.mfj
zamienic gplmodes.mfj na modes.mfj - po prostu zastosowac
zwykly plik z MetaFont-a. Ten plik z MeX-a ma zle
ustawione niektore zmienne, w sposob niekompatybilny z
najnowszymi wersjami emTeX-a (moze bylo O.K. z wczesniejszymi).
Poza tym, dolaczam plik flicmd.rar z plikami .cmd, przy uzyciu
ktorych mozna ze zrobionych fontow zrobic biblioteki .FLI
(u mnie to sa: LJ_ALL.FLI - czcionki CM "zwykle", LJ_POL.FLI -
czcionki PL - przerobione CM, LJ-CYR.FLI - cyrylica - wziete z
pakietu AMSFonts). W razie watpliwosci sluze informacjami,
choc moga byc opoznienia (dawno tego nie robilem, przynajmniej
z rok ...). Dobrze jest poczytac dokumentacje, zwlaszcza
plik INSTALL.ENG (w \emtex\doc\eng).

        Na razie tyle, w razie watpliwosci moge cos poradzic.

        Slawomir Stachniewicz.

| Slawomir Stachniewicz |
| mailto:stachnie_at_alf.ifj.edu.pl |
| http://solaris.ifj.edu.pl/~stachnie |