Re: OS/2, TEX (Latex2e i Latex209) i sprawa Polska

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_tg.com.pl)
Data: Fri 21 Nov 1997 - 15:29:29 MET

On Fri, 21 Nov 1997, Jacek Poszytek wrote:

> Witam
>
> Zainstalowalem sobie Tex-a (pakiet z ICM-u) i mam problem z
> doinstalowaniem obslugi polskiego jezyka. Zciagnalem Mex-a
> i probowalem utworzyc format znajdujacymi sie w nim plikami
> zgodnie i instrukcja. Przegralem pliki i uruchomilem jeden z
> *.bat (gl-mex) ale zglosil blad ze nie moze czegos tam znalesc,
> doszedlem, ze odpalala sie sesja DOS w ktorej nie ma
> ustawionych odpowiednich zmiennych systemowych.
> Zmienilem wiec im nazwe na *.cmd, teraz odpalaja sie w
> sesji OS/2, ktore maja odpowiednie zmienne systemowe ale
> [...]

Niestety w pliku opisujacym instalacje nie jest to opisane. Chodzi o to ze
do MeXa trzeba sciagnac jeszcze plik z definicjami polskich fontow TFM.
Nazywa sie to pl-tfm.zip i znajduje sie w podkatalogu language/polish/ na
kazdym serwerze TeX-owym. Zawartosc tego zipa nalezy umiescic oczywiscie w
katalogu emtex\tfm. Z tego co pamietam trzeba rowniez sciagnac (z tego
samego katalogu) plik pl-mf.zip i umiescic w katalogu emtex\mf.

Leszek Gerwatowski
bigl_at_tg.com.pl