Re: OS2 a W95

Autor: Bodek Timi (btimi_at_rubikon.net.pl)
Data: Fri 26 Sep 1997 - 07:38:30 MET DST

Paweł G. Pasich wrote:

> Czesc wszystkim.
> Jestem tu po raz pierwszy wiec nie wiem czy byla juz o tym mowa, czy
> nie.
> Ale do rzeczy. Zastanawiam sie nad zainstalowaniem OS2.

Zaczne od usprawiedliwienia skierowanego do starszych stazem uczestnikow
news:pl.comp.os.os2. Pracowalem i pracuje pod OS/2 od najstarszych
wersji. Wlasciwie to pod OS/2 v1.x bardziej bawilem sie, niz pracowalem -
chodzil na ELWROwskim AT. Chodzil i niewiele ponadto. Obecnie dzialam
pod Warp/Connect - na wiecej nie pozwalaja moje zasoby sprzetowe.
Niedlugo przesiade sie na Pentium 200, 64MB RAM, dyski razem 4GB.
Zainstaluje jednak najnowsza wersje Windows NT jako podstawowy
system. Decyzja moja wynika z niewystarczajacego oprogramowania
na OSa. Wydaje mi sie - byc moze zbyt malo wiem - ze IBM poprostu olal
OS/2. Jest to dla mnie prawie tak samo smutne jak likwidacja
Drugiego Programu Polskiego Radia. W ogolnym zalewie tandety
te dwa, z jakze roznych dziedzin, dawaly (przynajmniej wirtualne)
poczucie normalnosci. Nie potrafie dolaczyc do wielomilionowego
grona fanow M$, wpatrzonych w ruchome ikony z fanfarami czy w inne
oszolamiacze. Z tego powodu, jako drugi system, zainstaluje sobie
wlasnie OSa, chocby nawet ten system przestal sie rozwijac.

> To W95 napisalem dlatego, ze narazie bazuje na tym systemie i chce
> wiedziec czy jest sens przesiadac sie na OS2?

Gdybys zaczal od OSa, tobys tak pochopnie nie nazywal W95 systemem. :-)
Moim zdaniem jest sens poznac OS/2. Czy przesiasc sie na stale,
sam sobie odpowiesz, ale dopiero po pol roku zabawy z OSem. Wczesniej
nie zdazysz go dobrze poznac czyli polubic. Jesli jednak powrocisz do W95,
latwo zauwazysz co w nim jest koslawe, co istotne, a co wodotryskiem
zainstalowanym w slawojce. Nauczylo by to rowniez Ciebie odrozniania
rzetelnych fachowcow od rozmaitych dyletantow robiacych z siebie
szamanow wiedzy tajemnej. Spojrz na te i inne NG i zauwaz co tam sie dzieje.

> Na zakonczenie podam opis komputera na ktorego chce wrzucic OS2:
> Intel 486DX4-100, 24M RAM, grafika z chipem S3 Vision864, modem Zoltrix
> 14400, plyta Shuttle HOT-433, cd-rom GoldStar 4xspeed.

Powinno wystarczyc, chociaz przydalaby sie wieksza pamiec.
Sam pedze Warpa na 486DX50 i 8MB(!) RAM. Pewnie niektorzy
usmiechaja sie, jak to mozliwe. Po prostu, przy tak slabym
sprzecie, musialem przecwiczyc rozne techniki optymalizacji.
Chodzi prawie tak samo sprawnie jak na 5P 24MB z niechlujnie
skonfigurowanym systemem.

Byc moze, moja opinia wydaje sie malo entuzjastyczna,
ale naprawde goraco polecam OS/2. Inni pewnie zrobia to lepiej.
Co do W95 - zdecydowanie odradzam. Lepiej podrasowac maszynke
i zainstalowac NT.

--
Serdeczne pozdrowienia
    <( Bodek )>