Re: Ceny edukacyjne na oprogramowanie IBM

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Sat 30 Aug 1997 - 15:17:13 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> tylko ze html to nie jest kawalek tekstu w wordzie, gdzie
> wiadomo ze to ma byc wydrukowane na kartce A4. tworca dokumentu HTML
> nigdy nie wie jaka jest szerokosc przegladarki. i strone trzeba
> tak robic, by sie ladnie formatowala (sama !) bez wzgledu
> na szerokosc.

Tyle, że jedyny "problem" w niższych rozdzielczościach to suwak i tyle.
Jeżeli komuś się nie podoba - trudno.

> [...]
> (przepraszam za zmieszanie z blotem) microsoftu.
> dobrze okreslone standardy pozwalaja na w miare bezbolesne rozszerzenie.
> i html wlasnie taki jest. tak samo jak API do osa.
> tylko ze jesli ktos wie co robi w html'u, to bedzie tak robil
> ze kolejne udoskonalenia beda nadbudowa nad poprzednimi.
> dzieki temu starsze przegladarki widza mniej kwieciscie ale prawidlowo,
> a nowe widza wszystkie elementy. i wlasnie o to chodzi w dobrze
> zdefiniowanych standardach. i ja tego nie uwazam za zaden wyscig
> czy nadazanie, lecz za dobrze okreslone definicje.

Zniku, jesteś całkowicie odporny na jakąkolwiek argumentację.
W tym przypadku wygląda to tak:
Zrobiliśmy stronę, która jest materializacją pewnego skończonego
zamysłu plastycznego. Minus tej realizacji to suwak pojawiający się w
niższych
rozdzielczościach lub w przypadku gdy przeglądarka nie zajmuje całego
ekranu.
Ty natomiast żądasz aby skonstruować stronę roz...ąc cały układ oraz
werbalizujesz jako zarzut niekompatybilność z błędami WE.
Sorry ale dziękuję.
> [ciach]
>
> dobrze wiem ze WE az sie roi od bledow :) i w cale sie nie dziwie
> ze ibm oddal sprawe w rece netszkapy. jednak WE jest jak na razie
> dostarczany na plytce instalacyjnej do warpa. i wypadaloby,
> by wyswietlal prawidlowo strony poprzez ktore poszukuje
> instalacji netscape. szkoda ze sie kaszani. moge sie domyslac ze
> z kolejnym warpem bedzie dostarczany NC 4.x lub wyzszy o ile sie pojawi :)
Jeszcze raz: nie będziemy starać się zachowywać "kompatybilność"
z błędami WE.

> oczywiscie ze nie. ale jak cos robie, to nimi sprawdzam. wtedy jestem
> pewien ze ktos musi dysponowac totalna egzotyka by mu sie zle
> wyswietlalo :) tobie tez polecam sprawdzanie takim repertuarem
> przegladarek. w koncu chyba ci zalezy by mozliwie duzo osob
> widzialo prawidlowo twoje strony :)))

To nie ma nic do rzeczy. Nowe standardy definiują nowe możliwości a te
są po to, by je wykorzystywać.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
IBM BESTeam TeamOS/2
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl