Re: Modem na com3

Autor: Leszek KUBRAK (infokub_at_pp.com.pl)
Data: Thu 24 Jul 1997 - 11:01:45 MET DST

In <5r6vt8$bfp$4_at_helios.man.lublin.pl>, on 07/24/97
   at 09:31 AM, Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> said:

>wyniklo male niedomowienie. problemy z transmisja wystepuja, lecz pod
>DOS, gdyz BIOS nie potrafi pogodzic jednego przerwania jesli korzystaja z
>niego dwa rozne urzadzenia. w wielu przypadkach com1+com3 lub com2+com4 .
>na os/2 nie mialem okazji sprawdzic, bo mam jedynie com1 i com2 oraz mysz
>na ps/2 .

Niedomówienia raczej nie było.
O standardowym driverze piszę dlatego, że powszechnie na ŚWIECIE panuje
opinia, że jest on kiepski. Generalnie zaleca się używanie drivera SIO.SYS
Pana R.Gwina. Niestety dla mnie jest on nieprzydatny, bo nie potrafi
obsługiwać RS-485 pracującego w trybie pół-duplex (kierunek transmisji
jest określany przez poziom sygnału RTS).
Natomiast jeżeli chodzi o przerwania, to pod OS/2 możesz mieć zdefiniowane
kilka portów COM z tym samym przerwaniem, ale w momencie otworzenia
jednego z nich do pracy drugi jest automatycznie blokowany. Właśnie driver
SIO.SYS radzi sobie z takim problemem.
Nie dotyczy to portu, na którym wisi mysz, gdyż jest on wykorzystywany w
trybie EXCLUSIVE, co automatycznie powoduje zablokowanie tego przerwania.

Leszek KUBRAK <infokub_at_pp.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-221956
os.Kolorowe 25/5 fax.(0-12)44-57-59
31-941 KRAKÓW