Re: Problemy z Merlinem

Autor: zbyszek_at_ns1.ekon.ar.szczecin.pl
Data: Wed 23 Jul 1997 - 10:41:59 MET DST

>Mój komputer to P90, 32 MB, HDD 1,7 GB i 0,85 GB, karta grafiki S3 Virge z
>4 MB, modem Request 28 kb, karta dŸwiękowa Gallant SC-7000, CDROM Creative
>220E, monitor GoldStar 1520.
>JanuszZrozpaczony
Parametry twego komputera wskazują, że ogólnie Merlin PL powinien zainstalować się
Ale to chyba pozory.
Pięć lat wcześniej miałem komputer o zbliżonych parametrach.
Kartę graficzną wymieniałem trzy razy (Matrox [ale nie oparamerach dla OS/2] -->
--> Cirrus [podobnie] --> STB relase 1 [2 Mb] działa ale czcionkę polską uzyskuję
opierajac się na programie "czcionki" z grupy "konfiguracja systemu" i nie wszędzie
to się da zrobić.
Karta dźwiękowa SB 16 -- nie było problemów
CD z firmy NEC -- nie było problemów
Ponieważ miałem problemy z pracą w sieci Novell 3.12 [do tej pory nie rozwiązane --
ale przeszliśmy na IRIX więc pracuje w protokule TCPIP] wymieniłem płytę główną
myślćc, że to wina nie dokońca opanowanej techlogii PCI, ale nie pomogło.
wymieniłem trzy karty sieciowe, w końcu pracuje na karcie 3C59X PCI -- nie
dokońca jestem z niej zadowolony.
Wszystkie te wymiany były możliwe dzięki dobrej woli firmy OPTIMUS, (nie kupowałem
nowych części tylko je podmieniałem), gdzie odrazu przy zakupie komputera
zgłosiłem, że będe pracował pod systemem OS/2 i mają tak skonfigurować
sprzęt aby to było wykonalne. Ponieważ firma OPTIMUS ani ja nie mieliśmy
doświadzenia w wymagaiach tego systemu więc cały proces trwał do tej pory.
Dodam tylko, że prowadziłem bogatę korespondencje z firmami o danie mi
odpowiednich sterowników, ale one one nie dokońca mnie rozumiały dlaczego
uparłem się korzystać z tej części skoro inna spełnia taką samą funkcje i
jest do niej sterownik. To wszystko upewniło mnie jesze bardziej w tym
że OS/2 nie będzie działał na dowolnym PCecie (one są robione dla DOSa i
WINDOWSa), przecież nikt znas nie próbuje instalować na nich np. systemu
operacyjnego z MACa.
                                            Zb. M.