Re: Programy pod OS/2

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Tue 22 Jul 1997 - 16:53:13 MET DST

Marek Wojciechowski <mw_at_chem.pg.gda.pl> napisal:

> Jakis czas temu ktos przygotowywal liste zamiennikow programow
> ze srodowiska DOS/WinDos -> OS/2. Czy ta lista jest gdzies dostepna
?

> Moze warto by bylo ja gdzies podlaczyc i od czasu do czasu podeslac
> link nowo przybylym i watpiacym.

Tak, probowalem ja przygotowac na poczatku roku. Niestety,
procz dwoch sugestii dotyczacych dwoch programow:

Word -> WordPro
PowerPoint -> FreeLance Graphics

nie pojawily sie zadne inne wypowiedzi. Ewentualne sugestie
dotyczace SmartSuite musialem odrzucic, gdyz obecnie jest
to dwojakiego rodzaju atrapa:

1) staroc, nieodnawiana od wielu lat,

2) aplikacje (procz dwoch wspomnianych wyzej) sa uruchamiane
   wylacznie jako programy... Win-OSa, czyli de facto sa to
   aplikacje Win31!

Dokonalem rozpoznania na wlasna reke. Niestety, konkluzje
sa smutne: _nie ma_ odpowiednikow wiekszosci programow
biurowych stosowanych zazwyczaj pod Winda. Tu od razu
odpieram ewentualne ataki ;^) : mowie o calych programach,
a nie o malych programach shareware obslugujacych bardzo
male fragmenty zastosowan. Obecnie, po zepchnieciu Warpa
na pozycje systemu wyspecjalizowanego (omalze takiego QNX-a)
obawiam sie, ze rownowazne aplikacje juz nie powstana.
Prasowe doniesienia o wypuszczeniu w IV kwartale tego roku
SmartSuite w wersji natywnej dla OS-a wg mnie nalezy
traktowac raczej jako zaslone dymna niz jako rzeczywista
zapowiedz.

Mozna ubolewac, ze taki SmartSuite nie pojawil sie w pierwszej
polowie 1995 roku, przed promocja W95. Sytuacja rynkowa OS-a
wygladalaby obecnie zupelnie inaczej. Ale to juz wylacznie
historia...

--
Pozdrawiam,
Jacek Pietraszek