VT instalacja na Merlin PL

Autor: zbyszek_at_ns1.ekon.ar.szczecin.pl
Data: Tue 22 Jul 1997 - 12:02:20 MET DST

Dzięki pomocy czytelników tej listy zaintalowałem Voice Type na Merlinie PL.
Dalej starałem się doprowadzić do tego, żeby można było dyktować teksty
polskie - co raczej mi nie wychodziło. W końcu pracy tak dla zabawy przeprowadziłem
test karty dzwiękowej (SB16) przy użyciu programu dołączonego do VT,
co spowodowało wyłączenie mikrofonu. Zrestartowałem system wcześniej przeprowadając
zamknięcie systemu. NO I STAŁO SIĘ.
System startował do moment, gdy miały sie pokazywać ikony (czekałem dwie
godz aby się pokazały) na ekranie, wyświetlając zagar reagujący na przesuwanie
myszą.
Zacząłem ratować system, gdyż nie mogłem sobie pozwolić na utrate zbiorów.
Dysk był w formacie HPSF więc startowanie z dyskietek z dosem nie rozwiązywały
sprawy. Wymiana config.sys na poprzedniego (zawsze mam w zapasie właściwy)
dawała ten sam błąd. Dyskietki ratujące (utworzone z godnie z instrukcją wtedy
gdy system był dobry) nie pozwalały na dostęp do dysku C: natomiast D: w formacie
FAT był dostępny. Z dużą niechęcią wziełem się za instalacje systemu na nowo
(komputer pracuje w sieci i trzeba wszystkie powiązania zgłaszać na nowo,
a nie wszystkie pamiętam, no i na dodatek jestem jedynym uzytkownikiem OS/2)
bez formatowania dysku ale w końcówce zawsze uzyskiwałem ten sam efekt.
W końcu korzystając z ALT F1 przy starcie usunełem wszystko związane z VT
z dysku i configu pozwoliło to na zainstalowanie systemu. No i pozostała mi praca
od nowa przy ustawianiu sytemu do mego przyzwyczajenia.
Piszę to jako ostzeżenie dla ewentualnych amatorów polonizacji VT,
choć produkt jest bardzo potrzebny dla profesjonalistów. Ja poczekam
może ktoś przeprowadzi instalacje VT oraz polonizacje i wszystko opiszę.
                                                       Zb. M.