Re: OS/2 i to ma być system????

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Mon 14 Jul 1997 - 16:54:20 MET DST

chatkops_at_helico.mech.tuniv.szczecin.pl (Karol Chatkowski) wrote:

>Oczywiście!
>TO JA mam się martwić o sterowniki wg Ciebie? :-D
>Ja powinienem usiąść przed komputrem, popijać sobie piwo, wymieniać dyskietki
>lub CDROMy i co jakiś czas odpowiadać na pytania w rodzaju:
> "Czy piwo jest aby dobrze schłodzone?"
>a system ma się w tym czasie istalować i ani mru mru.
>
>A może powinienem się cieszyć, że wogóle na dyskietce inst. były jakieś
>drivery (FDD, HDD, ...) :-))) Bez przesady.

Rzeczywiscie powinienes sie cieszyc, ze miales sterownik do karty
graficznej. Ja nie mialem, bo S3 to zbyt wielka egzotyka dla IBMu.
(Na szczescie OS/2 nie jest zbyt wielka egzotyka dla S3 i robia
dla niego sterowniki).
Niestety jesli chcesz uzywac OS/2 musisz sie pogodzic z faktem,
ze na CD-ROMie instalacyjnym na ogol nie bedziesz mial dzialajacego drivera do
karty graficznej, karty dzwiekowej itd. - to wszystko trzeba sobie samemu
odszukac i sciagnac. Dlatego jesli planujesz instalowac OS/2 to przed
zakupem komputera musisz sie dowiedziec, czy na serwerze producenta
karty graficznej, muzycznej, sieciowej, CDromu sa drivery do OS/2. Tutaj nie
mozna liczyc na to, ze "moze pozniej je zrobia"

>A przy okazji, co to za dziwaczny format zapisu CD?
>Mój komp wpada w rezonans, gdy próbuję włożyć CD do napędu.
>Czyżby odruch obronny :-)))), może ma jakieś złe przeczucia? :-))

Format jest normalny. To tylko jakosc krazkow uzywanych przez IBM.
Ja mialem tak krzywy CD-ROM z Connectem, ze czytnik zaczynal wyc po
wlozeniu krazka i prawie podskaiwal po stole. Trudno mu sie dziwic,
bo niecentrycznosc i pofaldowania na plytce byly widoczne na pierwszy rzut
oka. Jesli masz ten sam przypadek, to odeslij to sprzedawcy zanim Ci
rozwali czytnik.

Pozdrowienia,
                        Andrzej Eilmes