Re: Co sądzicie o najnowszym OS2

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Sun 13 Jul 1997 - 23:53:29 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> dobra. klocimy sie :)))))))))))))))))
> czy to ja popelniam grzech nadinterpretacji ? napisalem dokladnie,
> ze mozna wysnuc a nie ze ja wyciagam z tego taki wniosek. to jest
> zasadnicza roznica, i to jednak ty popelniasz blad nadinterpretacji :))))

Obawiam się, Zniku, że w próbie argumentacji, którą serwujesz nie ma
absolutnie nic śmiesznego. Otóż w logice nie istnieje coś co nazwać
można byłoby "twierdzeniem potencjalnym" a na co próbujesz się
powoływać.
Z danych przesłanek albo wynika jakaś implikacja albo nie wynika.
Nie istnieje forma pośrednia - "może wynikać". Po drugie czepianie
się form użytych w sformułowaniu twierdzenia (lub choćby tezy) typu
" z A wynika B" i przeciwstawianie im form "z A wnioskuję B" czy też
" z A otrzymujemy B" jest być może tematem dla psychologa w rozważaniu
zdolności formułującego do pracy zespołowej bądź wyalienowania:
"wynika",
"wnioskuję" i "otrzymujemy". Tak więc gorąco polecam lekturę
podręczników
logiki formalnej lub - jeśli pragniesz sporu alogicznego acz zabawnego -
wywodów Artura Schopenhauera (to był taki mały, złośliwy Niemiec).

> a teraz sedno. w wielu materialach reklamowych majkrofonu jest
> pelno niedopowiedzen tak sprytnie sforulowanych, by czytajacego
> wrecz sklonic do popelnienia bledow nadinterpretacji na korzysc microsoftu.
> i wlasnie na tej podstawie czepiam sie ciebie, gdyz twoja wypowiedz
> takze moze zostac przez jakiegos zielenca zle zinterpretowana.

Tu kwestia interpretacji nie ma nic do rzeczy. Postawione zostało
pytanie o doświadczenia praktyczne z Merlinem a nie prośba o megabajtowe
elaboraty nt. OS/2 V4. Wyraziłem swoją opinię na podstawie swoich
doświadczeń stawiając ją w szeregu opinii wyrażonych przez innych.
To wszystko. Cokolwiek innego próbować będziesz jej imputować
będzie to ogromnym nadużyciem.

> poza tym co ma wspolnego logika i zielony-user ? dla mnie
> te dwa pojecia sa wzajemnie rozlaczne :))))))))))))))))))))))
> a czesto wrecz sie wykluczaja, bo zbior wspolny ma tendencje do zaniku :))

To jedynie gierki słowne, które, Zniku, ubóstwiasz. Nie wnoszą one
zupełnie nic nowego, mogą natomiast napsuć (niepotrzebnie) krwi.

> Ja to oczywiscie zrozumialem, jako jednostka <SAMOCHWALSTWO>
> wybitnie uzdolniona </SAMOCHWALSTWO> :)))))) ROTFL :))))))))
> ale jesli odpowiadasz na listy w grupie publicznej, to nie masz
> mozliwosci stwierdzenia jakim zasobem wiedzy dysponuje pytajacy,
> oraz do jakiego stopnia jego zachowanie jest nielogiczne. Zwlaszcza,
> jesli masz z nim pierwszy kontakt (czyzby powstal idealny czlowiek Turinga?)

Obawiam się, że (niechcący) obrażasz innych. Moja odpowiedź była
bardzo precyzyjna o ile mowa o sposobie jej interpretacji (vide
powyżej).
Piszę na listę publiczną starając się dbać o rzetelność publikowanych
informacji.
Twoja natomiast troska o "myślących inaczej" jest wg. mnie ewidentnym
grzechem pychy.

> tak, wiem o tym. ale dotyczy to raczej marginesu softu pod g95.
> choc jednoczesnie potwierdza teze, ze roznice pomiedzy win3.11 a win95
> (wlasciwie to win3.95) sa kosmetyczne, a roznice sprowadzaja sie
> bardziej dla podniesienia niekompatybilnosci, niz na podniesieniu
> walorow uzytkowych. ale ty to przeciez wiesz :) no ale inni moga nie wiedziec.

Toteż zainteresowani winni sięgnąć do podanych źródeł i osobiście
stwierdzić czy opisane _tam_ rozwiązania satysfakcjonują ich.
Sformułowanie "raczej marginesu softu" nie przekazuje tu żadnych
informacji.
Na www.warpcity.com zamieszczony jest e-mail człowieka który
"opatentował"
ten tip i jego można byłoby zapytać o ewentualny % aplikacji, które dały
się uruchomić ew. o ich nazwy.

> tamta grupa to dla sportu :)))))))))

W userach W95 nie widzę niczego, co stawiałoby ich niżej niż ja lub
czyniło
z nich moich osobistych wrogów. Nawet gdyby tak było - nie mogłoby to
pociągać braku szcunku dla nich.

> no to wlasnie mowie ze dla sportu :))))))))))))))))))))))
> i nawet nie bede zaprzeczal ze tamta grupe traktuje jak pieniacki
> poligon doswiadczalny :)

vide powyższe.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
IBM BESTeam TeamOS/2
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl