Re: Dodanie pamieci

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 11 Jul 1997 - 21:45:31 MET DST

stankowski_at_iname.com (Krzysztof Stańkowski) wrote:
>Krotkie pytanie.
>Dolozylem do 486DX 100 16 MB RAM EDO w jednej kostce. Wczesniej
>miala tylko 2 kostki po 8 MB RAM. Plyta ma 4 banki pamieci i z tego co
>o sobie pisze wszystkie moga byc obsluzone.
>Gdy tymczasem system na koncu configa sie wiesza - pepla cos o jakims
>trap 000e ...

widocznie te twoje EDO sa walniete. czy przypadkiem te dwie osemki
nie sa nie-edo czyli zwykle FPM ? mieszanie ftp i edo nie wychodzi
zbyt dobrze w wielu plytach glownych. pol biedy jak EDO zostanie
potraktowane jak FPM. ale niestety sie zdaza, ze FPM jest traktowane
jak EDO. wtedy wypada sie powiesic. ale dla komputera nie warto :))))

>Pamiec jest OK bo testowalem pod DOSem a poza tym probowalem z dwoma
>roznymi kostkami (po 16 MB)

cos ci powiem. ja mialem walniete ramy, i zaden tester mi tego
nie wykrywal. os/2 mi zdychal. dos jakos chodzil. windows 3.11 tez
chodzil, choc potrafil nie zauwazyc na dysku niektorych plikow (losowo),
mimo ze faktycznie one byly. linux wogle nie chcial startowac, bo
przy kontroli partycji stwierdzil ze system plikow jest do kitu. itp/itd.
moze po prostu pozycz jakies ramy od kogos, u kogo sa na pewno dobre.
w kazdym razie unikaj ramow EDO firmy, z napisem H costam. literka H
wyglada mniej wiecej tak, ze chyba z prawej strony jest narysowane
zachodzace na literke H koleczko. wyglada to mniej wiecej tak:

  III III
  III III
  III III
  IIIIII/ I\
  IIIIII\ I/
  III III
  III III
  III III

>Czyzbym musial w celu upgrade'u ponownie instalowac system?????
>Karta graf. ATI MACH 1 MB, Dysk Maxtor 340MB PIO2

nie. RAM nie ma tu nic do rzeczy. ja stawiam albo na walniete kostki,
albo na to ze zle one pracuja albo z plyta, albo z tymi kostkami ktore
juz masz na plycie.

--
/===================================\    oOOo   http://www.agh.edu.pl/ogonki/
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\            P.S.O.
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |