Re: siadly mi partycje i to jak!!!!!!!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 13 Jun 1997 - 18:54:59 MET DST

dragon_at_ajax.umcs.lublin.pl (Adam Bielak) wrote:

grupa jest jak najbardziej odpowiednia.

>Zawiesil mi sie komputer przy kliknieciu w ikone (jakis folder) i za nic
>nie chcial dalej ruszyc. Po zdjeciu (DOS'owym FDISK'iem)
>wszystkich partycji (dysk Seagate 1,2 GB) i probie zalozenia jednej wielkiej
>1,2 GB i pytaniu czy chce na nia przeznaczyc caly dostepny obszar (czyli 1,2
>GB) i moim potwierdzeniu, ze chce - robi mi 504 MB partycje a zeby bylo
>jeszcze smieszniej pokazuje, zee ze zajmuje 100% calej powierzchni dysku
>(od kiedy 504 MB to 100% 1,2 GB ??????).
>Probowalem juz na prawde duzo roznych rzeczy - nawet reczne wpisywanie do
> [...]

zaraz. jaki disk manager ? nic mi o nim nie mowiles.
wywal to badziewie z twardziela, i zdetektuj dysk w trybie LBA.
ten diskmanager prawodpodobnie dziala jak on-track.
troche oszukuje biosa, prawdopodobnie przestawia dysk sam z siebie
w tryb LBA. ale to bylo rozwiazanie tymczasowe, zanim jeszcze
nie pojawily sie nowsze biosy.

jak sie tego pozbyc ? bedziesz musial zniszczyc zawartosc
dysku. przygotuj sobie dyskietki z:
1.dosem (system fdisk format)
2.diskedit , sprawdz czy sie na pewno daje odpalic z dyskietki.
    jak warczy ze czegos mu brak, to dograj az do skutku.

co masz zrobic ? ano pozbyc sie tego badziewia
1.w bios ustaw dysk w tryb LBA. najlepiej zrob autodetect.
  jak nie zechce przyjac (b.stare dyski), jestes skazany na NORMAL.
  pod zadnym pozorem nie ustawiaj typu LARGE.

2.odpal dosa
3.odpal diskedit
4.przestaw konfiguracje, wylacz opcje "read only".
5.pierwszych 10 sektorow zapisz zerami
6.restart komputera.

7.znowu odpal dosa
8.fdisk /MBR
9.a teraz co chcesz. zainstaluj dosa (jak musisz) i osa.

grunt to dysk w trybie LBA (powyzej 512MB). ale wiele mniejszych
dyskow tez pracuje jako LBA, ja mialem kiedys taka 250tke.
jak uzywasz fajerwerkow typu diskmanager czy ontrack, to niestety
spodziewaj sie jaj i cyrkow. bo to z reguly nie dziala.
a jak dziala, to niewiadomo kiedy przestaje dzialac.

--
         /=====\__/====/  http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ |