Re: przepelnianie swappera

Autor: Tomek Siek (tomek1_at_bbs.pbks.pl)
Data: Tue 10 Jun 1997 - 10:32:49 MET DST

Piotr Pekala wrote:

> Zakladam, ze MGb oznacza MB :)
> Taka wielkosc swapper-a wcale nie jest duza. Przy 16 MB zaleca sie
> ustawienie od razu poczatkowej wielkosci tego pliku na 32 MB.
Wedlug mnie jednak jest duza - sprobuj dostroic system do jak
najmniejszego swapa oczywiscie odpalajac to wszystko co ci jest
potrzebne do pracy :). 16 MB RAM to troche malo dla merlin'a ale dla
warp 3.0 mozna podstroic do swapa na poziomie 2-4 MB i wtedy to
"zap...." jak zloto. Ja mam w chacie 24MB i jak mialem 3.0 to swap po
wstaniu systemu mial 2MB (jak zadeklarowne w config'u) i taki byl do
konca. Mam (wedlug mnie) taki swietny minitor zasobow PMPatrol i wg jego
wskazan mialem wolny RAM na poziomie od 5MB free do 256 kB free. Wtedy
praca jest naprawde szybka - sasiad, ktory ma winde na P133+16MB, jak mu
odpalilem worda6 to nie wierzyl, ze mam AMD80DX2 i musialem zdejmowac
pokrywe i wentylator z procesora :)

> Mozna to zrobic zmieniajac zawartosc linijki w config.sys zaczynajacej sie
> od SWAPPATH=. Druga liczbe nalezy zmienic na 32768
> (np.: SWAPPATH=c:\OS2\SYSTEM 32768 32768)
> Dodatkowo ma to duzy wplyw na predkosc pracy z pamiecia virtualna.
Moim skromnym zdaniem deklaracja duzego swapa na starcie ie ma takiego
wielkiego znaczenia - to chyba jakies windziane odruchy :). Ja u siebie
nie zauwazylem znaczacej roznicy (na oko - bez benchmark'ow) przy duzym
i malym zadeklarowanym swapie. Swap chyba jednak lepiej umiescic na
partycji HPFS (FAT jest na pewno wolniejszy).

> Co do malej partycji, to plik swapper moze byc na dowolnej partycji HPFS
> lub FAT (innych filesystemow nie sprawdzalem, ale watpie zeby sie dalo,
> moze jedynie na LAN..), na ktorej akurat jest troche wolnego miejsca.
Na lanie sie nie da - zeby wstal system musi miec swap - aby wstal lan
musi miec system - ten potrzebuje swap'a i tak mamy dead lock :)

> pozdrawiam,
> Piotr Pekala
> Institute of Acoustics Adam Mickiewicz University, Poznan, Poland
> e-mail : ppekala_at_phys.amu.edu.pl, http://phys.amu.edu.pl/~ppekala
> pgp finger : ppekala_at_rainbow.ia.amu.edu.pl

pOSdrowionka
tomek