Re: Polski shareware i freeware

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (hal9000_at_calder.com.pl)
Data: Wed 28 May 1997 - 02:05:15 MET DST

In <slrn5omf1m.nkq.pmpietra_at_student.mech.pk.edu.pl>, pmpietra_at_student.mech.pk.edu.pl (Jacek Pietraszek) writes:
>In article <199705251141.NAA11801_at_dollar.it.com.pl>, A_J_P_at_it.com.pl wrote:

>Od mniej wiecej roku, ku mojemu ubolewaniu, obserwuje systematyczne
>spychanie OS/2 do getta systemow wasko specjalizowanych dla instalacji
>pod klucz. I kto to robi? Jego wytworca i sprzedawca, czyli IBM!

Z pewnością Calder to nie IBM. Mimo to:
-wydajemy pieniądze na stałą reklamę Warpa - IBM nie,
-powoli acz konsekwentnie wprowadzamy aplikacje innych
producentów podczas gdy IBM promuje swoje aplikacje dla WinNT

>Dwa miesiace temu probowalem zebrac informacje o OS-owych
>odpowiednikach typowych programow Windzianych i - niestety -
>okazalo sie, ze dla wiekszosci z nich... nie ma odpowiednikow.
>Oczywiscie, mozna powiedziec: "zrezygnuj z gadzetow". Dla mnie
>mozliwosci tych programow gadzetami nie sa; sa podstawowymi
>w tej chwili narzedziami pracy.

To zbyt pochopnie sformułowane uogólnienie.

>Zachwyt nad spojnoscia i klarownoscia wewnetrznych rozwiazan
>architektury OS-a nie zastapi komfortu i wygody programow
>uzytkowych, ktorych to programow Warpowi zwyczajnie brakuje.

Z pewnością nie zastąpi choć z nie mam pewności co do braku.
Klasycznym przykładem jest szukanie analogów elementów
Norton Utilities nieobecnych np. w GammaTech Utilities, które
Warpowi są po prostu zbędne.

>W momencie, gdy W95 wchodzilo na rynek w sierpniu 1995, konczylo
>sie 'piec minut' Warpa, ktore - niestety - zostaly w wiekoszosci
>zmarnowane przez IBM-a. Rok wyprzedzenia w stosunku do M$ nie
>zaowocowal sensownym, AKTUALNYM pakietem biurowym, a bylby to
>motor napedowy rynkowej ekspansji Warpa.

Wątpię. Argumenty ?
1. Istnieje StarOffice.
2. Lotus (jak informowałem niedawno) przystąpił do przygotowania
w pełni natywnej dla OS/2 wersji Suite'y.
3. Rynek dla pakietów Office zauważalnie się kurczy.

>Warpowi wymarcie nie grozi, gdyz zbyt duzo juz zainwestowal
>w to... rzad amerykanski (kontrakty dla US Navy).
>W tej chwili, moim zdaniem, Warp znajdzie swoja nisze jako
>specjalizowany system operacyjny dla aplikacji serwerowych
>pod klucz, jako klient sieciowy serwerow bazodanowych itp.
>Spora szansa, jak mial, na stanie sie uniwersalna platforma
>biurowo-domowa raczej juz minela.

Uniwersalnej platformy - podobnie jak kleju - nie ma i (z definicji)
być nie może. Na szczęscie.

> Moze tego halasu i szumu braklo
>przy OSie?

Tu masz 100%-ową rację.

                          best regards
                       Tomasz Stelmaszczuk
IBM BESTeam TeamOS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
http://www.calder.com.pl e-mail: hal9000_at_calder.com.pl