Re: OS/2 Peer & Samba

Autor: andrzej_at_pik.gliwice.pl
Data: Thu 22 May 1997 - 12:12:13 MET DST

In <33840B54.3F77_at_ml.put.poznan.pl>, Krzysztof Murkowski <murek_at_ml.put.poznan.pl> writes:
>Czesc,
>
>Mam teraz kolejny problem, OS/2 Peer nie chce zobaczyc serwera z SAMBA.
>Komunikat: SYS0053, czyli nie moze go znalezc.
>
>TCP/IP chodzi, serwer jest pingowalny.
>W MPTS'ie mam skonfigurowane TCP/IP, NetBIOS over TCP/IP i NetWare
>Requester Support.
>Serwer jest dopisany do Broadcast list i Name list.
>SAMBA na tym serwerze dziala z klientem win95 zainstalowanym na innej
>partycji kompa z OS/2.

Sprobuj przez "Acces another..." z menu jakiegokolwiek komputerka z folderu
Network / LAN Server and OS/2 Peer Resources - podaj tam w polu Server
nazwe internetowa tego komputera z Samba.

>Czy sa jakies NetBIOS'owe narzedzia do przygladania sie sieci, np.
>odpowiedniki ping'a i netstat'a dla TCP/IP ?
>Czy mozna gdzies zobaczyc tabele znanych NetBIOSowi nazw serwerow ?

Komenda "net view" - ale bierze tylko z wlasnego segmentu Ethernetu
(przynajmniej u mnie) i niestety nie korzysta z Broadcast list.

Andrzej Sibik
mailto:asibik_at_silesia.pik-net.pl