Re: OS/2 pare pytan

Autor: Mirek Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Fri 16 May 1997 - 09:46:06 MET DST

On Thu, 15 May 1997 17:56:28 +0200 (CEST), Strzyg wrote:

>1) Gdzieś czytałem że Merlin ma wbudowany kod Windows 3.11. Czy to
>prawda? Jak wygląda obsługa programów z Win3.11? Działają w oknie czy
>też na pełnym ekranie?

Merlin ma wbudowany kod Windows. Programy mozna uruchamiac z sesji
Windows odpalonej w Merlinie lub bezposrednio z Pulpitu Merlina zarowno
jako pelnoekranowe, jak w oknach. Kazdy program Win mozna uruchomic w
wydzielonym, chronionym obszarze pamieci. Kazdemu mozna zadeklarowac inna
gospodarke pamiecia.

>2) Do tej pory używałem AmiPro 3.0 dla Win 3.1. Czy znajdę pod Merlina
>edytor tekstu o takich samych możliwościach, oraz posiadający polski
>słownik ortograficzny (sam edytor może być po angielsku)?

AmiPro jest natywne dla OS-a. Co ze slownikiem -- nie wiem. Poza tym --
Jak WordWin i WordPerfect dla DOS i Win chodza pod OS-em, to pewnie i
AmiPro z Windy tez bedzie chodzilo.

Z natywnych nowosci jest WordPro (bez slownika :-( ) i caly pakiet
StarOffice (tez bez slownika). Do systemu jest dolaczany caly CD z demami
programow, mozesz sobie tam obejrzec co jest i jak dziala.

>3) Jak będzie chodził Merlin na 486dx4 100Mhz, 16Mb ram?

Slabo. Dorzuc pamieci do 32Mb, albo jeszcze lepiej 40MB.

>4) Nie orientuje się ktoś czy jest możliwe uruchomienie pod Merlinem
>wewnętrznego modemu BOCA M144AI?

Nie mam pojecia.

>5) Czy są dla Merlina programy do e-mail'a i news'ów klasy Pegasus
>Mail i Forte Agent?

Do e-maila jest rewelacyjny PMMail, a do newsow lada dzien bedzie PMINews
tego samego producenta. Na razie do Newsow czytanych off-line najlepszy
jest Forte Agent spod Windy.

OSciski!
Mirek Nowakowski