Re: OS/2 pare pytan

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 15 May 1997 - 22:35:39 MET DST

strzyga_at_priv.onet.pl (Strzyg) wrote:
>Zastanawiam się nad kupnem systemu operacyjnego.
>Mam do wyboru praktycznie dwa Win95 i OS/2 Merlin.
>Mam wobec tego kilka pytań:
>1) Gdzieś czytałem że Merlin ma wbudowany kod Windows 3.11. Czy to
>prawda? Jak wygląda obsługa programów z Win3.11? Działają w oknie czy
>też na pełnym ekranie?

tak. merlin ma zawsze wbudowany kod windows, i ma zawsze obsluge sieci.
jedynie warp 3 mozna bylo kupic bez obslugi sieci i/lub bez kodu windows.

>2) Do tej pory używałem AmiPro 3.0 dla Win 3.1. Czy znajdę pod Merlina
>edytor tekstu o takich samych możliwościach, oraz posiadający polski
>słownik ortograficzny (sam edytor może być po angielsku)?

windowsiany word2 i word6 dzialaja calkowicie poprawnie, nawet jesli
sa zainstalowane naraz obydwie wersje. jedyny klopot jaki natrafilem,
to po instalacjach trzeba recznie doinstalowac fonty ttf fences , mtextra
i jeszcze jakis trzeci. w tej chwili nie pamietam. mozna zgarnac
po kolei wszystkie pliki *.ttf z okolicznej zwyklej windy :)))

>3) Jak będzie chodził Merlin na 486dx4 100Mhz, 16Mb ram?

slabo. doloz mu jeszcze 8mb, bo inaczej dysk ci zajezdzi :)
tzn. nie zajezdzi, ale system bedzie tracil sporo czasu na swapowanie.

>4) Nie orientuje się ktoś czy jest możliwe uruchomienie pod Merlinem
>wewnętrznego modemu BOCA M144AI?

nie mam zielonego pojecia. niech sie wypowiedza fachowcy w tym temacie.

>5) Czy są dla Merlina programy do e-mail'a i news'ów klasy Pegasus
>Mail i Forte Agent?

oczywiscie, sa. zaczynasz od netscape 2.02 (spoko, ma obsluge iso latin 2)
jest tez calkiem niezly PMMail .

>6) Mam kartę muzyczną Yamaha SW20 zainstalował ktoś toto pod OS/2?

widzialem drivery na http://www.ibm.com/warp/ a dalej nie pamietam.
jak to dziala, nie wiem bo nie mialem stycznosci z ta karta.

>Te pytania są raczej banalne, ale w kwesti OS/2 jestem laikiem,

spoko, wal smialo :))

>uzyskanie wiadości na temat tego systemu w jakiejkolwiek gazecie
>graniczy z cudem. Blokada informacji czy co?
> Strzyg

nie blokada informacji, ale pro-mokrosofizm.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |