re:_warpowisko_i_standardy

Autor: Przemyslaw Pawelczyk (przemekp_at_ii.uj.edu.pl)
Data: Tue 06 May 1997 - 18:12:08 MET DST

On Sat, 19 Apr 1997 01:47:25 +0200 (CEST), Adam Plaszczyca wrote:

> [...]

>napisami 'this page is best viewed in 800x600 resolution' albo adnotacje o
>tym, jakiej to przegladarki mam uzyc. HTML to HTML i niezaleznie od tego,
>czym ogladam powiniebem dostac informacje w takim zakresie w jakim tylko
>moja przegladarka pozwala. To, ze swiat idzie do przodu, to nie jest
>argument, zeby zapominac o tym, co bylo wczesniej. A porownanie HTML do
>procesorow intela to chyba nieporozumienie? Szczegolnie, ze dolozenie
>altow do pliku nie powoduje obnizenia jakosci efektu koncowego. Wrecz
>przeciwnie. Pomaga tym, co maja wolne modemy albo slabe polaczenia i nie

Cze˜†,

Og¢lnie przychylam si© do tego co napisaˆe˜.

(...)
>#>Netscape mial (ma?) 80% rynku przegladarek. To nie jest standard?!
>Uzywajmy windows95!!! Przecierz maja wiekszosc rynku!! Dlaczego Pan nie
>uzywa? Dlaczego??!! Przeciez to standart systemu operacyjnego na PC!!!

Drogi Adamie, mam na imi© Przemek, Pan nie jest potrzebny. Rozumiem, ¾e wynikˆo to z Twojej grzeczno˜ci.

Ale¾ masz racj©!!! Windows 95 jest standardem de facto, ale ju¾ nie de jure!!! Ale to nie oznacza, ¾e ja musz© go
u¾ywa†! I Ty te¾ nie musisz korzysta† z tego co daj¥ ramki. To Tw¢j wolny wyb¢r.

> [...]
>Tak.. prosze sobie przypomniec ile bylo sposobow na kodowanie polskich
>znakow diakrytycznych. I ile z tego bylo pozytku. Az do tej pory sa chece,
>bo standartem stala sie norma ISO. Poza tym, standart, albo raczej norma
>sluzy do tego, aby ludzie mogli sie ze soba komunikowac. Ciekawe, czy bylby
>Pan zadowolony, gdyby na stronie byl umieszczony plik excela (a to
>umozliwia microsoft explorer) i zadna netszkapa tego nie lyknie. A nawet IE
>tez nie, tzeba mniec excela. Ja nie mam, bo mam inne preferencje w wyborze
>oprogramowania. I co? Excel to tez standart?

Jak wy¾ej, niestety tak. A strony z Excelem po prostu omijam. Nie s¥ przecie¾ dla mnie ;-)

>Szanowny Panie! Ludzie po to wymyslaja normy, zeby ulatwic sobie zycie.
>Istnienie kilku norm zawsze utrudnia wspolprace (przyklad - nasza wschodnia
>granica i roznica 1435mm - 1524 mm)

I caˆe szcz©˜cie, ¾e byˆa! Nie zd¥¾yli ukra˜† wszystkiego (ale to ju¾ inny temat). :-)))

 Dlatego istnieja i beda istniec
>standarty. I dobrze sie jest ich trzymac po to, zeby nie utrudniac zycia
>innym. A ze ramki sa (na razie jeszcze) nie objete standartem HTML, to wole
>ich nie widziec.

Tu ju¾ przesadziˆe˜. To¾ to syndrom "strusia". Nie lubi© to nie widz©. Ja nie lubi© tramwaj¢w, a uwa¾am jak
przechodz© prze tory.

> Byc moze jestem jednym z tych uzytkownikow ktory nie moze
>ich zobaczyc...

Przykro mi, ale jak ju¾ napisaˆem poprzednio nie mog© wszystkich zadowli†, kto˜ jednak straci. Padˆo na Ciebie, ale
nie zmienia to faktu, ¾e powiniene˜ i˜† do przodu. Prywatnie powiem Ci, ¾e unowocze˜niˆem komputer kosztem
wˆasnego domu, ale musiaˆem to zrobi†! Czy kto˜ b©dzie czekaˆ, a¾ dojrzej© do decyzji, albo wi©cej zarobi©?

>#>Tu juz pozwole sobie na drobna zlosliwosc:
>#>zapomniales o podpisie Sekretarza Miejskiego Partii i rekomendacji
>dwoch Towarzyszy.
>
>Wystarczy, jak polazisz po internecie. Najlepsze strony takie napisy
>posiadaja :-)))

Wierz© Ci, ¾e tak jest. Ale s¥ to pr¢by pokazania, ¾e nie godzimy si© z tym co nam narzucono. Niestety, tu akurat
MONOPOL niekt¢rych firm jest tak silny, ¾e nie pomog¥ - ani chowanie gˆowy w piasek, ani dramatyczne apele, ani
ostentacyjne napisy. Ja si© z tym troch© pogodziˆem, co wi©cej staram si© bra† od konkurencji (nielubianej zreszt¥) to
co uwa¾am, ¾e jest dobre. Dlaczego mam z tego rezygnowa† tylko dlatego, ¾e pochodzi od (tfu... ci©¾ko to
wym¢wi†!). Pami©tasz niedawne gˆo˜ne gˆosy protestu przeciwko dodatkowemu kwadracikowi z krzy¾ykiem w
pasku tytuˆu u Warpa 4? Ja to kupiˆem od razu bo byˆo i jest wygodniejsze od poprzednich mo¾liwo˜ci Warpa (w
tym zakresie).

Bardzo Ci dzi©kuj© za krytyczne sˆowa, cho† jak zauwa¾yˆe˜ nie ze wszystkimi tezami si© zgodziˆem.

OSciski,
Przemek P.
.

Przemysˆaw (Przemek) Paweˆczyk przemyslaw.pawelczyk_at_lupus.waw.pl

See OS/2 WARP Fair: http://pc-js.lupus.waw.pl/warpowisko/index.html

Journalist of ENTER and PC KURIER: http://www.polbox.com.pl/lupus